Explosiv torsdag

 
 
 
 
Redan kväll och här sitter jag utpumpad men nöjd och glad efter ett pass i gymmet!
 
 
 
 
 
I morse hade jag ännu en supertidig morgon då jobbet hojtade och jag  var verkligen så trött idag ( jag hur var det nu med semester och sovmorgon....) nu får jag allt bita i det sura äpplet och pallra mej upp !
Tog halva dagen och många koppar kaffe innan jag kvicknade till... eller jag tog till och med en liten nap efter jobbet!
Köttfärsbiffar, ugnrostade rotsaker och fetaost-röra piggade upp och vi bjöd även papi på middag. Min mamma är hos mormor några dagar så då passar vi på att bjussa pappa på mat.
 
 
 
Den här veckan står det VILA på torsdagen.... men det skippade vi och körde explosiv styrka i stället
Vi lägger vilodagen i morgon istället för då jobbar Filippa och jag ska hinna en golfrunda innan jag jobbar kväll!
Ja explosivitet innebär tungt och snabbt upp och motstånd på vägen tillbaka. Det innebär även stora muskelgrupper involverade så pulsen går upp och lite extra "tryck" i allt liksom!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kettlebellsvingar är en toppenövning för att involvera många muskler och samtidigt ffå upp flåset. Gäller dock att ha superkoll på bålstyrkan och inte tappa fokus där!
Armhävingar med trx-band är riktigt svettigt och ger full styrketräning för inte bara bröst/armar utan en rejäl utmaning för bål och rumpa ja hela "core-paketet" vilket vi gillar!
 
 
 
 
 
Nu har jag ett mindre berg med tvätt och strykning plus det vanliga plocket här hemma innan jag ska krascha i sängen.... Tuppen gal ju tidigt även i morgon för att få mej startklar på hål 1 klockan 08.00...Pip!!
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se