Morgonstund & kalasförberedelser

 
 
Underbara morgon, med lätt dimma och solen som börjar stråla
 
 
 
 
God morgon på er
Ja såklart nu när jag är ledig från ordinarie arbete så är jag inne och vikarierar för tuppen igen.... Ja men fördelen är just nu de magiska mornarna med all magi som utspelar sig utnför mitt fönster. Tassar ut på altanen med mitt kaffe och njuter av just detta. Jag älskar sommaren och får nästan ont i magen då jag tänker på vinter, mörker och kyla igen
Men jag ska verkligen anstränga mej och leva i nuet. För det är ju just nu det är så vackert och det är just nu jag lever!
 
 
 
 
För exakt 6 år sedan jobbade jag min sista vecka innan jag skulle kliva in i barnledigheten och som tänkt var ha åtminstonde en veckas återhämtning och uppladdning innan "nedsläpp" (bebis ankomst)
Men på dagen för 6 år sedan, närmare bestämt under Allsång på Skansen så startade värkarna... Som eskalerade i rasande tempo! Strax före midnatt var det bara att sätta sig i bilen och köra de 10 milen till förlossningen men då vattnet gick i bilen blev det ambulans de sista milen. 
Vid 02-tiden kude hon inte vänta längre för då ville hon komma ut...
 
Älskade NIKKI
 
Därför pågår här hemma ett febrilt förberedande för kalaset i morgon, 6-årskalaset!
 
Anar ni temat för festen....?!
 
 
 
 
 
Massor att göra så jag säger Njut av en härlig sommardag
 
 
//PIllan


Grattis till Nikki på hennes födelsedag!!! KUl med kalas.. Kram

Vilken härlig blogg du har, kunde inte sluta scrolla :)

Åh, så fin morgonbild! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se