Pure dynamite

 
 
 
Fredag...kan inte förstå hur snabbt veckorna går...!?
 
 
Här hemma har vi ändå en soft ledig morgon. A åker till jobbet, Nikki sitter framför morgon-tv, Filippa sussar och jag spenderar en stund här med er och kaffekoppen!
 
Jag och Filippas ska i alla fall göra oss i ordning och sätta oss i bilen om ett tag. Vi ska åka och hälsa på min älskade mormor. Som jag berättade så ramlade hon och bröt lårbenet för en tid sedan....
Men hon har trots sin gamla ålder och svaghet ändå tagit sig igenom operation och tillfrisknande så det ska bli härligt att träffa henne igen!
Filippa har ju inte träffat henne på jättelänge så jag gissar att hon blir väldigt glad då vi dyker upp ♥
 
Nikki ska vara med mormor och morfar för lite pulkaåking idag. Då vi bara ska upp och hälsa på ett par timmar och bilresan upptar större delen av dagen så är det inget hit för Nikki....
 
 
 
 
Nu ska ni få ett riktigt dynamit-recept på smoothie ;)
 
Pressa en citron och en apelsin
En banan
Ett par dadlar
Riven ingefära (styrka valfritt)
Sedan på med valfri mjölk, soja, mandel, havre.....
 
Mix mix mix
 
Alltså mumma!! Den smakar riktigt mycket citrus och lite hetta från ingefäran och lite sötmna fårn banan och dadlar
Barn är ju alltid lite faschinerade av citron och tycker det är roligt av prova och just därför Älskar Nikki den här Smoothie!!
 
 
 
 
Man kan väl aldrig få för mycket ingefära va...?!
 
Här är smoothie och självklart en liten ingefärs-shot. Bara att googla recept på denna (finns lite varstanns)
Jag river mycket ingefära och slänger ner i en kastrull med vatten
Låt det gå upp till typ 60 grader , annars försvinner mycket av nyttigheterna
Sila av och låt svalna
I med honung och pressad citron
 
Förvara i glasflaska i kylen och shotta varje morgon!  (skaka flaskan innan servering)
 
 
 
 
Nu får ni ha en fin fredag
 
 
//PIllan


Veckorna har verkligen ALDRIG gått så snabbt, vad händer haha!
Trevlig helg:)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se