Bjud på en fresch Caesar

 
 
 
 
 
 
Perfekt bjudmat som tjejerna fick i förra veckan, ceasarsallad som man får plocka ihop själv.
Romansallad, röd lök, västerbottenost,knaperstekt bacon, ljummen kyckling , egna vitlöks-smakande krutonger på surdeg och en egen ceasardressing.
 
Dressingen ska ni få receptet på för det var inte alls svårt att göra (vilket jag alltid trott)
 

Ceasardressing

·        2 st  äggulor alt. 1 helt ägg

·        2 tsk dijonsenap

·        0.5 s tcitron/limesaft från en halv frukt

·        1 st vitlöksklyfta, krossad

·        2  dl rapsolja

·        2 st sardeller

·        1 dl Parmesanost, finriven

·        1 tsk havssalt/flingsalt

·        Mjöl

 Dressingen tillreds snabbt och enkelt med stavmixer i hög smal vispskål/bunke:

Lägg äggulor (alt. 1 helt ägg), dijonsenap, citron/limesaft, krossad vitlök samt hela mängden rapsolja i vispskålen. Sätt ned stavmixern i botten av bunken och kör mixern på hög hastighet en stund. Vicka sedan mixerstaven så att mer olja blandas in och dra slutligen mixern sakta uppåt tills du får en slät majonnäs.

·Tillsätt sardellerna, parmesanosten samt salt och peppar i dressingen och kör ytterligare en kort stund med stavmixern så att allt blandas väl. Tillsätt mjölk så att majonäsen späds till en mer rinnande dressing Jag lät samtliga ingredienser stå framme och bli rumsvarma innan jag började

Ställ dressingen kallt medan salladen förbereds.

 
 
 
 
 
 
 
 
Lite plock och fix för gästerna är ofta uppskattat enligt mej och då får man ta mer eller mindre av det man gillar!
 
 
Ikväll ska jag ta en lååång PW, siktar på 8 km och sedan får vi se om jag orkar köra lite core direkt efteråt...
 
 
 
//PIllan


Mmmm,smarrit md cecar salld!!!

Men så fräscht o gott:) kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se