Bokstavs-träning i det fria!

 
 
 
 
 
 
Bland det bästa jag vet är när det är sol och varmt så jag kan köra ett spontant träningspass ute på altanen. Självklart med Nikki som ivrigt på-hejjande träningsbuddy!
Nu senast kom jag att tänka på en lite rolig bokstavslek som jag skrivit ut från nätet.
 
Efter några löprundor jagandes Nikki runt huset och lite stretch så var jag uppvärmd !
 
 

Välj bokstäverna från ditt namn och gå genom 3-5 gånger.  Jag har "tur" som har ganska långt för-och efternamn Pernilla Eriksson = 16 övningar :)

Annars kan ni väl sätta ihop med eventuella barns namn, sambons etc.

Blir lite tokig sammansättning av övningar då man har dubbelbokstäver i namnen men HEY lite kul är det i alla fall att slippa tänka ut ett pass och bara köra!

 

·      A = 10 sit-ups

·      B = 10 armhävningar

·      C = 5 burpees

·      D = 10 knäböj

·      E = 30 sekunder i statisk knäböj

·      F = 30 sekunder i planka

·      G = 25 x-hopp

·      H = 10 knäböjshopp (upphopp)

·      I = 10 dips mot bänk

·      J = 10 armhävningar

·      K =10 utfall per ben

·      L = 30 sekunder sidoplanka per sida

·      M = 20 knäböj

·      N = 10 benlyft i magliggande

·      O = 15 burpees

·      P = 10 tricepspressar (smala armhävningar)

·      Q = 45 sekunder i statisk knäböj

·      R = 10 utfall till sidan per ben

·      S = 5 burpees

·      T = 10 höftlyft

·      U= 20 sit-ups

·      V = 25 rygglyft

·      W = 30 sekunder i statisk knäböj

·      X = 25 x-hopp

·      Y = 25 meter krabbgång

·      Z = 30 sekunder i planka

·      Å = 10 armhävningar

·      Ä = 10 sumoknäböj

·      Ö = 10 mountainclimbers per ben

 
 
 
 
 
 
Blek hud med både celluliter, apelsinhud och små åderbråck.... men enligt mej en fantastisk kropp som fött två barn och är både stark och spänstig plus att den bär mej, ofta på lätta fötter, genom vardagen!
 
Dom där "små skavankerna" tar jag gärna så länge jag får vara frisk och stark!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag kan lova att efter vårt träningspass var vi rejält svettiga och trötta båda jag och mini. Självklart även nöjda med att vi tog på oss träningskläder och gjorde "nytta" i stället för BARA ligga stilla i solstolen.
 
Kan inte påpeka det nog många gånger men jag är verkligen så glad att Nikki verkligen vill träna och röra på sig och ser det som en fullständigt naturlig del av vardagen.
Ni kanske såg Gympaläraren med Kalle Zackari nu under våren? Barn gör som sina "förebilder", små barns förebilder är föräldrarna...
 
I programmet fick man även se tonåringarnas idoler komma och berätta hur de rörde på sig för att må bra och då ökade genast motivationen för flera elever.
Tänk på att du är en förebild för dina barn och föregå därför med gott exempel så kanske vi slipper skolor med elever som är trötta som zombier och ofta lider av depressioner och ätstörningar! Hejja
 
 
 
 
 
Ha en strålande dag //PIllan


Bra inlägg! Måste kopiera dessa bokstäver 👍🌞
/ Malin
nouw.com/ malinedlund

Vilken rolig den här ska jag köra, ska bara bli av med lite halsont.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se