Förskolans dag

 
 
 
Vem där...?!
 
 
 
Idag firas Förskolans dag här i kommunen och det vankades maskerad för Nikki och hennes kompisar. Nikki var utklädd tiill Mimmi Pigg men det kanske syns... ;)
 
 
 
 
 
 
Alla förskolor samlades för parad genom centrum som avslutades med disco och glassätning på torget! Massor med små sötnosar och jag skymtade allt från Spiderman, tingeling, cowboys och en drös med små "Elsor"
 
Synd att det är så kallt bara. Nikki undrade om jag hade vantar med för hon darr-frös, ja ni fattar SÅ kallt!
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu bakar vi pizza-bullar och fixar med picknick-korgen för ikväll är vi föräldrar bjudna på Vår show på dagis.Meningen var väl såklart att det skulle vara varmt och picknick i gräset men när det är 10 grader och grått den 19 maj får man ändå göra det bästa av situationen!
 
 
 
 
Trevlig kväll på er //PIllan


Tycker d är så synd att d är så kallt o regn när d anordnas nått
Edith hade både underställ o fleece under sin dräkt
men Elly skulle va fin så där blev d minimalt med kläder men jag tog med jackor ändå o när d va slut så klädde hon gladeligen på sig fleecejackan :)

Svar: Ja så typiskt... Lika nu när det är kulturnatt... Men på söndag verkar det ordna till sig😊
Pernilla/Pillan

Hejsan, bra blogg! Har en fundering över exponeringen av din dotter i form av foton som läggs ut på nätet, tänker på att det kanske kommer en dag då hon är tonåring och tycker gamla kort kan kännas jobbiga och "pinsamma" , sådana kort som man själv har som man är glad att de inte ligger "ute", hur går tankarna går kring det?

Svar: Hej och tack!
Ja det är ju lite av ett dilemma detta med bilder på barnen... Men vi i min familj har diskuterat detta och lägger aldrig ut bilder som vi tror skulle vara "kränkande" i framtiden! Däremot hoppas vi att det ska vara ett nöje för barnen att kunna läsa i bloggen om en del av deras barndom😊
Ha det så bra/ PIllan
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se