Godaste just nu i mitt kylskåp!

 
 
 
 
 
 
Hej igen
 
Var bara tvungen att kika in här igen för att ge er recept på det godaste som just nu finns i mitt kylskåp!
Lisen, en av tjejerna i Podd-gänget hade med sig godsakerna till mej i onsdags och dessa nyttiga godingar bara måste ni prova!
 
En chokladbollsvariant med smak av lakrits (hon har dock format dem som bars) och den andra en kopia av snickers men självklart mycket nyttigare!
 
 
 
 
 

Recept: ca 15 chokladbollar med smak av lakrits

 

12 st Dadlar

1 dl mandelmjöl

1/2 dl hackade mandlar

1/2 dl hackade hasselnötter

1-2msk kokosolja

2 msk kakao

Nypa vaniljpulver, inte socker

1 tsk lakritspulver, smaka av och känn vad just du gillar om du vill ha mer eller mindre.( jag tog 2tsk för mer smak av lakrits)

Mixa samman allt i en mixer. Jag kör oftast med en stavmixer sedan knådar med händerna eller slev.

Rulla till bollar, jag tryckte till dom något (jag rullade dom till lång korv och plattade till och skivade upp dom efter jag ringlat över chokladen).

Värm sedan choklad i vattenbad och ringla över. Strö lite havssalt- Sedan in i kylen.

 

 

 
 
 

Jordnötsbars- Snickers

Fyllning 1

1 dl cashewnötter

½ dl jordnötssmör

1½msk honung

½tsk vaniljpulver

Nypa havssalt

Kör allt i mixer

Rulla ut som lång korv och platta till, lägg kallt frys eller kyl

Fyllning 2

10 dadlar

1 msk cocosolja

½ tsk vaniljpulver

Nypa havssalt

1 dl jordnötter

Mixa allt

Rulla ut som lång korv och platta till, lägg kallt frys eller kyl

 

Lägg sedan ihop fyllning 1 och 2, ringla över smält choklad, skär i bitar.

 
 
 
 
 
Mumsade i mej ett par stycken till min latte i solen idag, alltså ...... Så gott!
 
 
 
//PIllan


Oj, så gott! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se