Hurra för våren!

 
 
 
 
Sköna maj välkommen, till vår bygd igen!
Sköna maj välkommen, våra lekars vän!
 
 
 
 
God morgon 1 maj
 
Vi hade en toppenbra sista april med Valborgsfirande igår!
 
Jag som är en riktig nörd gällande kungligheter fick en rejäl dos då kungen firade sin 70-årsdag med livesändningar hela förmiddagen igår. Tror inte jag riktigt kallar mej rojalist men jag har alltid varit väldigt intresserad av kungligheter över lag. Alla europeiska kungahusen och särskilt gillar jag historia. Tänk bara att förkovra sig i Tudors-ätten med Henrik VII i spetsen eller 1700-talets Frankrike med Ludvig XIV som regent, mumma i mina ögon!
 
Ja så ni förstår att jag mysde där framför tv:n
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Var ändå tvungen att ge upp nöjet till förmån för köket och kvällens middag. Vi hade bjudit hem goda vänner och vi började med drink och tilltugg. Älskar plockmat och det är ett bra sätt att starta kvällens middag på.
Starka korvar, bresaola, serranoskinka och goda ostar tillsammans med en superfräsch drink med Licor43 som bas. Alltså den likören.... godaste enligt mej!
 
 
 
 
 
 
Min lilla Nikki har agerat fotograf ;) Inte lätt att hitta fokus och hålla den tunga sytemkameran rakt... men Hey ni ser ju att det är jag va?!
 
 
 
 
 
 
Ljusa toner med rosa inslag, vad passar bättre för att hälsa våren välkommen!
 
Vi åt sedan en fisk-och skaldjurssoppa med saffran och lite sting tillsammans med ett gott bröd och två olika smör. Ett med vitlök och ett med fetaost och citron Till detta drack vi en bra Chardonney
 
En fräsch fruktsallad med många olika frukter tillsammans med en dajmgrädde och middagen var komplett. Lätt och fräscht utan att bli för tungt i någon av rätterna, en vårmeny a ´la Pillan
 
 
 
 
Mycket uppskattad middag av gästerna så tumen upp helt enkelt.
 
 
 
 
 
Efter middagen klädde vi oss varmt och begav oss till byns nyrenoverade "gamla skola" där det var full fart i puben. Barn och vuxna, brasa, hamburgare, liveunderhållning och mera dryck
Ett par riktigt trevliga timmar spenderades där innan vi traskade hemåt och tog lite kvällsvickning innan gästerna ringde efter skjuts
 
 
 
Nu önskar vi Maj riktigt välkommen och hoppas på en skön vårmånad!
 
 
 
//PIllan


Vilken mysig Valborg! :)

Lät som en mysig Valborg och fin rosa dukning 💕🌸

Men ååå vad härligt!! Ser smarrigt ut... Så fin du är också. Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se