Smoothiemorgon & huvudvärk

 
 
 
 
 
Morning på er
 
Helt underbart att få vakna till solens strålar och jag sitter just nu med öppen altan-dörr. Det är som en "kakafoni" av alla fågla som försöker överrösta varandra och jag bara njuter!
 
 
Trist nog vaknade jag med en aning huvudvärk...
Jag kan ibland ha en tendens att få just huvudvärk då jag tränar hårt. Igår hoppade jag in och körde coreklass igen och svetten sprutade om mej. 
 
 
 
Huvudväken beror för min del oftast på vätskebrist och det i kombination att jag gjort något rörelse som fått min nacke att typ låsa sig eller i alla fall stelna till. Jag dricker Resorb men även någon gång Treo om jag känner att värken kommer att stegras...
 
Men jag har ett superbra knep som jag också brukar ta till och det är en yoga-övning. Sitter ben benen i kors, ryggen rak, armarna rakt utåt sträck (från axeln)
Sedan för man båda armarna/händerna, med handflatorna uppåt, mot taket men innan dem är helt uppsträckta ner mot hjässan och nudda med fingertopparna.... ha ha hur förklarar jag detta egentligen...?!
 
 
Så svårt att beskriva en röröelse!
Hmmm, när fingertoppparna når hjässan formar nästan armarna ett hjärta ovanför huvudet... Förstår ni?
I alla fall detta gör man inte bara en gång, utan nu sitter du kvar och jobbar med denna rörelse om och om och om.... Tempot är relativt högt på armrörelsen medans du blundar och koncentrerar dej på att andas djupt.
 
 Det börjar nästan sticka i armarna för SÅ länge gör du denna upprepade rörelse... MEN Nu känner du även hur huvudvärken liksom rinner av dej, UNDERBART!
Googla på typ Youtube, Yoga mot huvudvärk
 
 
Dagens smoothie består av frusna hallon, en bit nätmelon och många färska jordgubbar, toppa allt med kokosmjölk, mixxa länge och njut av sommarens smaker!
 
 
 
//PIllan


Smoothien blir jag supersugen på. Ser god ut. Du ser ut som hälsan själv, fantastiskt!
Kul att titta in hos dig.
Kram
Maria

Svar: Tack vilken komplimang 😊
Pernilla/Pillan

Hihi, den där rörelsen måste jag googla fram! :) Mums, vilken smoothie!

SÅ trist med huvudvärk!

Men vilken spännande övning den måste jag testa nästa gång huvudet bråkar. Smoothiesen ser så god ut kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se