Socker-och Snacks-stopp över...eller?!

 
 
 
 
Måndag, ny vecka och ny månad.
 
Som ni kanske minns skrev jag i början av april att både jag och A hade sockerstopp plus att vi inte skulle äta något snacks heller (chips, ostkrokar etc)
Nu har månaden gått och jag tycker det gick förvånansvärt bra!
 
Det där med sockret var egentligen aldrig nåt problem utan utmaningen låg väl i snacksen...älskar chips!! Men nu har vi båda märkt att detta är ju bara ett rent "okynnesätande"... När vi tex på fredagen ätit tacos och är mätt så man nästan vill tippa omkull så nog sjutton kan man ändå trycka lite smågodis och en halv påse chips... Det hör liksom till själva myset.
Det är nog mer en känsla man vill uppnå med detta snacksande?!
 
 
Nu den här månaden har vi ätit vår middag och nästan alltid (på helgen) avslutat med mycket frukt, typ fruktsallad. Då är man mätt och belåten och har fräschören av frukten i sinnet och är absolut inte sugen på nåt onyttigt. Självklart är det även bäst att aldrig köpa hem så det finns tillgängligt, för då är det lätt att man tar "i farten"
 
 
Igår 1 maj hade vi bestämt att då ska vi minsann gotta oss riktigt i onyttigheter efter en månads strikthet. Ingen av oss var direkt sugen men körde på med varsin chipspåse och bestämde att vi ska nog fortsätta att vara restriktiva även under maj månad.
Vi har fått bort det värsta suget och vi vill nog bevara det helt enkelt.
 
Men ni må tro att jag hade "pump" och tryck i armarna i morse i gymmet... fullproppade med kolhydrater ;)
 
 
 
//PIllan


Heja heja och vad stark du ser ut!:) Good work!

Trevlig första veckan i maj:)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se