Träning mot cancer!

 
 
 
 
 
I går var det dags för Johannas numera årliga träningsdag, fjärde året hon kör Träning mot cancer. Målet för det här året är 40 000 kr och om du känner att du vill skänka en slant så går det fortfarande bra, länk hittar du här KLICK
 
 
 
Så här säger Johanna själv om varför den här träningsdagen kom till
 

Den här insamlingen startade för min fina, starka mamma som kämpade mot cancer.
År 2013 förlorade hon kampen och jag fick säga hej då alldeles för tidigt.
Våren 2013 var också året jag för första gången, driven av maktlösheten av att bara kunnat stå bredvid utan att göra något, arrangerade "Träning mot cancer". Första året höll jag ett träningspass där jag ville att deltagarna skänkte valfri summa till den här insamlingen. Engagemanget och stödet blev så mycket större än jag räknat med och arrangemanget har nu växt och blivit en återkommande träningsdag varje år i maj

 

 

 

 
 
 
Ica hade sponsrat med massor med gott så man inte behövde tappa orken mellan träningspassen! Mackor med mycket olika pålägg, nyttiga och spännande smootiesar och shots bla. Dessutom en varsin goodiebag vilket alltid uppskattas ;)
 
 
 
 
 
 
Första träningspasset höll Johanna i och det var en Outdoor-klass upplagd som par-träning. VI joggade i lungt tempo en kortare sträcka till ett grönområde i närheten och körde där i lätt duggregn !
 
Jätteroligt att jobba två och två och det blev en genomkörare av kroppen och självklart blev skrattmusklerna involverade många gånger. Särskilt för paren som var "ojämna" storleksmässigt och en stackars sambo skulle försöka rubba en mer än dubbelt så stor man i olika övningar! Väldigt uppskattat träningspass och efter en timma joggade vi tillbaka.
 
 
 
Lite snabbt intag av smörgås och kaffe innan vi gav oss på nästa pass som var Crossfit med ett par av tjejerna i kvartetten Crossfitgirls KLICK Sara och Linn.
 
 
Deras pass var även det upplagd som par-träning och vi fick köra några svettiga "woddar" . Jag hade turen att få umgås med Filippa hela dagen och körde självklart med henne! Vet dock inte om det var just "tur" i detta moment då tävlingsdjävulen flög i henne direkt det blev frågan om crossfit....
 
Hennes fysträning i skolan består just av mycket crossfit och då ska det självklart alltid tävlas. Så därför piskade hon på sin gamla mamma ganska rejält och hetsade mig till att ta i lite mer än jag gör i vanliga fall kan jag säga......
Mina ben är idag som två stockar och svåra att förflytta i den riktning och tempo som hjärnan vill 
 
 
 
 
Perfekt igår var att det fanns gratis massage och jag hade bokat in en tid direkt efter crossfiten! Skönt med en liten knådning av sätesmuskeln innan dagens sista pass gick av stapeln.
Nu väntade YOGA med härliga Therese!
 
 
 
Som jag har saknat denna tjej och hennes underbara träning... Therese är just nu höggravid men det hindrade inte henne att genomföra en utmanande yoga-klass!
Så skönt för kroppen att få sträckas och tänjas i olika positioner efter två svettiga styrkebaserade träningstimmar!
 
 
 
 
 
 
 
En svettig och glad Pillan direkt efter att ha avslutat Crossfit och lite för många benböj än vad jag vanligtvis kör.... ;)
 
 
 
 
Jag med Crossfitgirlsen Sara och Linn
 
 
 
 
Jag och Filippa vill rikta ett stort tack till dej Johanna KLICK för att du fixar och donar med den här träningsdagen, som låter oss svettas och känna oss mer än levande och samtidigt känna att vi hjälper till i kampen mot cancer!!
 
 
Idag kör vi en något haltande söndag men det var det värt!
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se