Come on gäddhänget!

 
 
Att träna gäddhänget eller triceps som muskeln egentligen heter, är en av mina favoriter
 
 
 
 
 
 
Söndag och förkylningen har fortfarande ett grepp om mej...
Inte så att jag är sjuk precis men träningen får vänta ett par dagar till!
 
Under tiden tipsar jag om lite armträning. Som ni nog redan vet är just överkropp över lag min favorit då det gäller styrketräning och speciellt då armar/axlar!
 
Baksidan av överarmen utgörs av muskeln triceps och dess funktion är att böja armen i armbågsleden men även att dra armen bakåt från axelleden och inåt kroppen.
Ticeps tränas i många övningar men det kan även vara aktuellt att träna den specifikt. Jag gör det då och då och här kommer några av övningarna jag brukar köra!
 
 
 
 
Dips i olika former! Som på övre bilden med hjälp av ett lättare gummiband för att riktigt kunna nöta och krama ur muskel. Annars dips med händerna på en bänk/stol och fötterna placerade en bit ifrån för högra belastning.
Jag gillar verkligen känslan att kunna lyfta mej själv i olika övningar!
 
 
 
 
 
Här blir det lite längdskidåkning....
Stabil i core-muskulaturen, greppa ett handtag i Cable-cross och dra nedåt bakåt
Går att variera genom att endast utföra rörelsen i armbågsleden, alltså inte följa med rörelsen så långt upp utan vänd strax efter 90 grader i armbågsled
 
 
 
 
Ligg på bänk i smith-maskin eller med "fri stång"
Greppa stången med ett mindre  mellanrum i handposition än om du skulle köra bröst
Låt stången komma ner i typ navelhöjd och tryck uppåt igen
 
Den här är faktiskt en av mina favoriter, jag får bra kontakt !
Lite samma princip som om du gör en armhävning med tight hand-i-sättning!
 
 
Yes mina vänner ge gäddhänget en match nu!
 
 
//PIllan


Hej och välkomna till min öppna dagbok. Fingrarna bakom orden sitter på mig.. En 46+are som lever ett svensson liv med två tånåriga barn och en älskad man. Bloggen är min dagliga drog där jag skriver av mig om mina åsikter, tankar och vardag. Jag gillar även att inspirera och tipsa mina läsare med olika saker som jag själv inspireras av. När jag inte bloggar så håller jag mig sysselsatt via sticka, smycka, rida, träna, baka, vara hemma m.m.. Teckenspråk är ett språk som jag håller varmt i hjärtat. Min blogg handlar för det mesta del av min vardag och livet om mina diganoser m.m. Men också för mitt intresse för djur, tränning, familjen. Följ gärna mitt liv som ett annorlunda liv med fler diganoser m.m.. Så här får du läsa om min kamp om försöka utbilda mig, tankar, tips och vardag! Vill du komma kontakt så är E-post: [email protected]





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se