Pepparkaksbaket

 
 
 
Lugnet innan stormen.... Två små bagare intar snart köket och det vankas pepparkakor i alla dess former!
 
 
 
 
 
 
Idag var det dags för årets pepparkaksbak tillsammans med Kamilla och Tilda.
Åhh köket doftar helt ljuvligt just nu kan jag lova! Tjejerna var så duktiga och kavlade och tryckte ut peppisar på löpande band fast jag gissar att lilla Tilda nog får en krånglande mage framåt kvällen.....
 
Hon åt en hel del deg om jag säger så.. Mmmm gott , Tinda maka ... mmmm! Så lät det mest hela tiden :)
 
 
Nikki var duktig och kristyrade hälften av alla grisar, bockar, Pippi, Musse Pigg, gubbar och gummor-figurer! Jag är inte överförtjust i just kristyr men dom peppisarna kan ju Nikki själv äta!
 
 
 
 
 
 
 
 
Titta även jag kom med på ett par bilder idag. Nikki har agerat fotograf och gör det med den äran!
 
 
 
 
 
Llla sötnöten Tilda som hade så fin "Madicken-klänning" dagen till ära!
 
 
 
 
 
 
 
 
Ett fat med peppisar kommer lastad!
Nu klarar vi oss ett tag framöver och helt perfekt med ett gäng i morgon då vi redan tänder första ljuset!
 
 
 
 
 
Ja baket är avklarat och vi känner oss lite lata nu så vi skippar träning idag och bara myser på hemma i stället. Ska klura ut nån god middag här och sedan blir det soffan, Så mycket bättre och lite gotta!
 
 
 
//PIllan


Mysigt med pepparkaksbak!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se