Ugnsbaka en blomkål

 
 
Ett gott och nyttigt tillbehör serveras idag hemma hos Pillan!
 
 
 
 
 
God erftermiddag på er
 
 
Vaknade 04.28 i morse och var pigg....?!
Pju det var bara att rulla ur sängen för klockan skulle ringa inom 30 minuter. Dessutom visste jag sedan kvällen innan att väglaget inte var det bästa, därför skönt att komma iväg till jobbet i tid!
Alltså vädret.... spöregn och blixthalka, BLÄ om ni frågar mej... ja det kan väl knappast finnas någon som gillar det?! Nä usch i morgon är jag ledig, så jag sa även till i skolan att Nikki blir ledig hon med i morgon. Vi ska ägna oss åt något som ska bli supermysigt inomhus istället, ni får se i morgon :)
 
 
 
 
Idag blir det lite mat här inne
 
Vi äter rätt så mycket frukt och grönsaker i vår familj. Men man kan alltid peta in ytterligare lite till! Matiga sallader med bulgur eller quinoa är favoriter hos alla här hemma och det är gott att få lite extra varmt till just sallader
 
 
 
Därför ugnsbakar vi ett blomkålshuvud som är ett gott tillbehör. Smöra in "huvudet" och salta på med rätt mycket flingsalt. In i ugnen 200 grader i ca 20 minuter
 
 
Idag blev det bulgursallad med olika kalla grönsaker och varm kyckling med mycket smaker. Toppen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bara att skära loss bitarna och servera till kött, fågel och fisk-rätter! Ett perfekt tillbehör för att få in lite mer grönsaker i måltiden och kål i alla dess former är både gott och väldigt nyttigt!
 
 
 
 
Nu ska jag strax svida om till träningskläder för det vankas aerobics!
 
 
 
 
Trevlig tisdagskväll  //PIllan


jag vaknade 04.15 imorse o va superpigg :D altså varför vaknar man den tiden o är pigg? nu förstår jag varför Elly sa att hin ville va ledig imorn när jag läser att Nikki ska va ledig :D

Svar: Hi hi två tuppar som gal!
Ja imorgon stannar vi hemma, vill inte ut i ishalkan på morgonen...
Pernilla/Pillan

Men jag hoppas inte jag ska upp o gala imornbitti 😂

Men det där måste jag testa låter supergott ⭐️Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se