Min morgon i gymmet

 
 
Ett av mina favoritställen för kropp och själ...gymmet!
 
 
 
 
Morning
 
Tisdag betyder så gott som varje vecka aeorobics men inte idag... Jobbar kväll och har därför fått flytta min klass tills i morgon kväll. Därför var jag tidig i gymmet för röra mej det vill jag såklart då jag sedan ska sitta stilla hela kvällen.
 
 
 
Jag och A hade en liten diskussion angående mitt tränande härrom dagen. Jag menade att jag är en helt vanlig motionär men han bara -Stop där, du kan väl inte kalla dej en vanlig motionär! Du tränar ju 6 dagar i veckan...
 
Hmmm vad är då en vanlig motionär, undrar jag?
 
Jag tränar ju bara för att jag tycker det är så kul och för att mitt välbefinnande blir så mycket bättre. Min vardag blir lättare genom träningen!
Visst tränar jag många gånger i veckan men allt beror ju på med vem man jämnför med. Dessutom tycker jag att man ska undvika att jämnföra sig med andra (gällande det mesta) och utgå från sig själv och hur man själv känner!
Om jag nu skulle jämnföra mitt tränande och min kära sambo....ja då är jag en topp-idrotts-kvinna som förmodligen vinner OS viken dag som helst i begreppet träning!!!
Han har ju inte tränat (mer än golf) alls de senaste 10 åren.... ;)
 
 
 
He he... skämt och sido ni som följer mej vet att jag sällan har specifika mål med min träning utan allt handlar istället om min livsstil!
 
 
 
 
 
 
 
 
I morse pumpade jag armar och axlar tills svetten sprutade!
Älskar dessa muskelgrupper och nu börjar jag så sakteliga att kunna använda axlarna i övningar ovanför huvudet så som tex "militär-pressar"
 
Då min låsning var som värst i ryggen var detta en helt omöjlig övning..... Är såklart svag just i denna och även (tyvärr) i armhävningar, så här lägger jag lite extra fokus framöver!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag packa ihop lite barnkläder som Nikki har vuxit ur och som jag sålt via FB. Perfekt med sådana sälj/byt-sidor då det går smidigt att få iväg urvuxna plagg. En del säljer jag och en del skänker vi till typ Erikshjälpen.
 
Recycle is the best!
 
 
 
 
 
//PIllan


Så himla bra det där med att inte jämföra sig med andra, man gör ju vad man gör för sig själv - eller borde i alla fall! :)

Svar: Ja precis👍🏼😃
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se