Pills & Thrills...

 
 
Morgonens piller är intagna och det vankas fredag!
 
 
 
 
God morgon på er
 
Fredag och ledig sådan, ja jag gjorde helg redan mitt på dagen igår!
På kvällen hade jag bokat in ett pass Body balance och Nikki ville absolut följa med. Då jag visste vem det var som skulle leda klassen och såg att det inte var så många inbokade så lovade jag att hon fick det.
 
Vi packade med "paddan" så hon skulle kunna sysselsätta sig... Men tji fick jag för hon tog också fram en matta och körde hela passet utan att göra nåt väsen av sig eller tappa koncentrationen en enda gång!
Jag är verkligen glad och stolt över henne!
 
Katja som var instruktör körde ett väldigt yogainspirerat pass och det var mest fokus på stretch. Jätteskönt (eller just i de där ytterpositionerna är det mest plågsamt...) och nästan den träning jag gillar allra mest för tillfället!
Fast idag har jag och mini bestämt att vi ska köra ett riktigt gym-pass, jag med vikter, tunga vikter!
 
 
 
 
 
 
För att hålla kroppen i form och balans krävs en bra kost och som jag berättat tidigare knaprar jag även en del piller, speciellt under höst-och vinter-halvår!
 
D-vitamin och magnesium har jag skrivit om tidigare och ni kan läsa det igen om ni klickar här KLICK
 
 
 
 
 
Idag fokuserar vi istället lite mer på denna lilla superduperburk med Gurkmeja!
 
Gurkmejan är en av de starkaste antiinflammatoriska ämnena som finns! Den har flera läkande egenskaper och är en mycket kraftig antioxidant. Den kan även användas för att förstärka effekten hos andra vitaminer.
 
Gurkmeja…
* minskar inflammationen på cellulär nivå.
* stärker och förbättrar matsmältningen.
* stödjer hälsosam leverfunktion och detox.
* är renande för blodet.
* ökar ledernas flexibilitet och minskar svullnaden hos människor med ledgångsreumatism.
* ökar insulinkänsligheten och reglerar blodsockernivån.
* skyddar levern mot gifter och stödjer hälsosam leverfunktion.
 
Sällan man hittar riktig gurkmeja i min lokala affär så därför har jag en burk som jag äter av varje morgon. Men letar du efter gurkmejan bland grönsakerna så ser den typ ut som ingefära (en liten knöl ) men har en stark orange färg då du skär i den. 
 
 
 
 
Ja det var dagens tips här i bloggen, knapra lite piller i vinter :) Men som sagt en balanserad kost är A och O!
 
 
 
 
Till något helt annat nu... Såg ni Wahlgrens Värld som hade premiär på 5:an igår kväll?
Det gjorde jag och jag tyckte det var väldigt underhållande!! Nu har ju jag läst Pernillas blogg iflera år och hade henne som idol under 80-talet plus att jag varje vecka lyssnar på Wahlgren & Wistam pod.
 
Detta påverkar såklart att jag tycker att programmet var underhållande fast A satt med hela tiden och höll inte för öronen eller drog fram skämskudden en enda gång ! Detta mååste ses som ett gott betyg för den karl kan till och med hålla för öronen och skämmas då han ser på vädret !!? Jag kan säga att i onsdags framför Bonde söker fru fick vi byta kanal efter första reklam-pausen för då hade han inte släppt öronen på hela tiden.... ha ha ha! och i det fallet är jag benägen att hålla med, skämmigare program får man leta efter !
 
 
 
 
//PIllan


Älskar Pernilla W haft henne som "idol" sedan 80 talet jag med:) bonden har jag aldrig sett kanske missat ngt:) eller inte.
Ang vitaminer spännande, magnesium äter jag i tuggtabletter men tydligen sägs att de ska tas kvällstid?förstår inte då det står att de är uppiggande på min burk:) Men hur är det med vitaminer är det slöseri? de sägs att man kissar ut allt?vad ska man tro på.
Gurkmeja måste jag börja med låter toppen såg att Magdalena Graaf börjat sälja också. Mycket funderingar o frågor men vad tusan ska man tro på! kramar

Svar: Ja man får nog bara tro på att det hjälper...! Men man kissar inte ut dem! C-vitamin kan dock inte tas upp mer än nödvändigt och då gör sig kroppen av med ev överflöd. Fast bättre det än inte alls känner jag😉 Ja jag blev oxå nyfiken på M Graafs multivitaminer då jag läste om den!
Bästa är ju om du hittar riktig gurkmeja och river ned i smoothie tex!
Kramar
Pernilla/Pillan

Är det pulver i burken med gurkmeja eller piller? Kan man använda sig av den vanliga kryddburken?

Svar: Gun-Britt det är dom tvåfärgade kapslarna. Jag sväljer dom hela! Såklart kan du använda gurkmeja på burk, pytsa i maten😊 Vet dock inte hur stor koncentrationen är i dom, kanske någon utblandat... Men självklart användbart!
Pernilla/Pillan

Tack för tipset om gurkmeja, kanske är något man borde köpa hem! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se