Pumpkin Dinner

 
 
 
 
Mera spooky här i bloggen blir det idag då vi förflyttar oss bakåt till fredagens Vinklubb med Halloween-tema
 
 
 
 
Ulrika var värdinna och hon hade verkligen ansträngt sig och lagt ner massor med tid på att dekorera sitt hem från entré och vidare in i huset! Det låg benknotor, skelett, spindelnät, pumpor, fladdermöss osv överallt ! Till slut var vi alla mer eller mindre fångade i spindelns nät ..... ;)
 
Dracula satt och vakade över oss bakom en stol under hela middagen och i glasen serverades vi något som han förmodligen "låg bakom" 
 
Till förrätt var det fyllda oragea paprikor (utskurna som pumpor) med kryddig köttfärs, väldigt gott. Sedan ställdes en pumpa-soppa fram med massor av ingefära och andra starka kryddor.
Mmmm riktig vitaminbomb och jag tror alla kanaler i skallen öppnades upp på vid gavel :)
 
Efterrätten var en pumpkin pie kryddad med kanel och ingefära (smakade lite jul) som åts med grädde och vaniljglass. Allt var supergott!
 
 
 
 
 
Snyggaste häxorna var på plats men den här gången saknades två som båda var på resande fot.... Dock ska vi förhoppningsvis vara alla samlade om ett par veckor då vi planerar en liten tripp till fjällvärlden!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I eftermiddag ska jag och mini på bio då vi ska se "Trolls". Har sett en del reklam-snuttar och den verkar mysig och rolig! Direkt efter bion får pappan "ta över" för då är det dags för skridskoskola.... Detta är verkligen inte mitt bord då jag själv mest liknar Bambi på hal is så fort jag snörar på mej ett par skridskor.....
 
 
Ha en skön söndag och njut av den extra timman idag !
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se