Vi bakar gluten-och sockerfritt till syrran

 
 
Nikki den perfekta hjälpredan i köket!
 
 
 
 
 
Hej på er
 
Nu blev det visst ett sent inlägg då dagen gått i ett.... Efter jobb och skola satte vi direkt igång att baka lite och fylla upp frysen till "gotte-råttan" Filippa som dyker upp i morgon på en snabbvisit!
Hon är konstant hungrig och sugen på nåt så därför slog vi till med lite olika...
 
Banan och blåbärsmuffins och chokladbollar plus kesobröd, allt gluten -och sockerfritt!
 
 
Chokladbollar med pumpafrön och kokos
 
60 gram smör
1 dl riven kokos
3 msk sötströ
2 msk kakao
2 msk carobpulver
2 msk pofiber
 1 krm vaniljpulver
 
Mixa riven kokos och pumpafrön till finmalen konsistens
Blanda noga med resterande ingredienser till en chokladbollsdeg
Rulla till bollar och garnera med kokos
Förvara i frys
 
 
 
Muffins
 
2 mogna bananer
60 gram blåbär
 2 ägg
1 dl havregryn
1 dl riven kokos
3 msk smält kokosolja
2 msk pofiber
1 tsk bakpulver
Nymortlad kardemumma efter smak
 
Ugn 175 grader
 
Mixa kokos och havregryn till ett finmalet mjöl
Mixa samman ägg och banan
Blanda de torra ingrediensernaoch rör sedan ner i äggvispet tillsammans med oljan
Rör försiktigt ner blåbär
Fördela smeten i muffinsforma och grädda mitt i ugn i ca 20 minuter
 
 
 
 
 
 
 
Roligt att dekorera lite innan servering. Vi hade sådana jätteblåbär och dom smakade faktiskt riktigt mycket!
 
 
 
 
 
 
 
Eftersom jag jobbade kväll igår så blev det aerobics ikväll istället. Det var så skönt att bli riktigt genomvarm och svettig dels för att det är ruggigt ute och dels för att jag har rejäl träningsvärk sedan igår...
Gött! Länge sedan jag hade träningsvärk i armar och axlar så jag är nöjd!
 
 
Nu ska jag slänga mej framför tv:n
 
 
 
//PIllan


Mums, tusen tack för recept! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se