Comeback~Pass i gymmet

 
Glad Pillan som i morse äntligen var på plats i gymmet efter två veckors uppehåll.... 
 
 
 
 
 
 
 
God morgon soliga måndag
Snacka om att vakna full av energi då solen strålar och det är sista jobb-veckan innan två veckors semester! Snälla snälla låt flowet hålla i sig nu...
 
 
Eftersom jag haft lite ont i halsen och inte kännt mej på topp nu i två veckor så har jag helt enkelt struntat i att gymma över huvud taget. Har med åren lärt mej att vara rädd om kroppen och lyssna på signaler! Jag har endast kört mina inbokade aerobics-klasser och annars enbart prommenerat och yogat.
 
 
I morse kände jag att nu är det dags, dags att göra comeback men inte allt för "stor-stilat".... Ni förstår att då jag haft ett lite längre uppehåll har jag en förmåga att går lite överstyr och försöka göra allt på ett och samma pass.... Så idag hade jag en plan!
 
Valde ut endast tre övningar som jag snurrade runt på. Tre övningar som skulle involvera stor del av kroppen. Tre övningar som dessutom utfördes i maskiner för "lättare" utförande.
 
 
Jag valde latsdrag för baksidan alltså ryggen och då främst de övre delarna
Marklyft, för lite mera rygg, baksida lår plus skuldror och bålen.
Bamsecurl för att jag älskar att träna biceps och ville känna om pumpet fanns kvar :)
 
Dessa tre övningar blev som en mini-cirkel där jag utförde varje övning 10 reps och i fem varv, så alltså 50 av varje innan jag gav upp
 
Avslutade med några övningar för magen och sedan var dagens pass och comeback avslutad. Nöjd och med en riktigt skön känsla som jag ska försöka ta med mej in i veckan!
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag ta vara på lite solljus innan jag ska på utvecklings-samtal med Nikki och sedan blir det kvälls-jobb!
 
 
 
 
 
Ha en riktigt skön start du med på sista april-veckan
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se