Födelsedagsmiddag

 
 
Filippa på väg in för att servera middagen. Snart får hon ju springa med tallrikar och servera många gäster igen för hon ska vanligt jobba på Hussborgs herrgård även i sommar
 
 
 
 
 
 
 
 
Igår var det minsann fördelsedags-middag här hemma hos oss. Filippas pappa som fyllde år och då ville vi såklart bjuda honom på en bit mat.
Jag kockade och Filippa serverade, hon bestämde även menyn. Vi bjöd på bookmakertoast med pommes, en god pepparots-dressing och lite grönsaker. 
Till efterrätt blev det enkelt, Pro puddings glass med mango, melon, blåbär och grädde som tillbehör
 
 
 
Sedan blev det soffläge och Let´s dance resten av kvällen....well inte för alla...Filippa drog iväg och gymmade, duktig!
 
 
 
 
 
 
Kocken i köket!
 
 
 
 
God BookmakerToast
 
 
 
Avslutning på middagen. Har ni provat denna glass? Om ni testad deras puddingar så kan ni tänka er att man bara fryst den...så känns konsistensen!
Ja helt OK om ni frågar mej men någon "riktig" glass är det inte.
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag ta tag i lördagen med massor med fix...som vanligt!
 
 
 
//PIllan


vad med härliga bilder!!)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se