Gratäng är toppen

 
 
 
 
 
När min fantasi för mat börjar sina brukar jag göra en gratäng av något slag!
 
Det går att ta nästan allt som ingrediens och dessutom ett perfekt sätt att få i sig grönsaker om man är kinkig med dessa....
 
 
 
En favorit hos mej är broccoli- och blomkålsgratäng och det är vad ni blir "bjudna" på idag.
 
Koka buketter av broccoli och blomkål i några minuter så dom blir lite mjukare
Värm på en burk smaksatt creme fraiche tex soltorkade tomater och feta med en vanlig ej smaksatt creme fraiche
 
Lägg buketter i en ugnssäker form och häll creme fraichen över
 
Ugnsstek ett paket bacon i ugn för extra crunchy feeling, ta ut och smula bacon över buketter
 
Smula även fetaost och riv lite extra vanlig ost över allt
 
In i ugn på 200 grader i 15-20 minuter ( du ser när osten börjar bli gräddad, bubblig och brun)
 
Ät precis som den är bara med lite extra sallad eller som ett tillbehör till kött, fågel fisk!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni har en skön helg, själv jobbar jag....
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se