Favorit i repris

 
 
Pepparkakslatte, hur gott!! Hade nästan glömt denna goding men mina smaklökar mindes den helt klart!
 
 
 
 
 
 
Morning på er
 
Ja senaste dagarna har det inte varit "god" före morgon alls.....har en krånglande visdomstand som trycker på (den gör det ett par ggr per år) och därför går jag runt med ständig värk i munnen och i huvudet. Äter smärtstillande och så har jag en kanyl som jag fyller med Corsodyl (bakteriedödande typ) och försöker sputa in runt tanden några gånger om dan.... det brukar ge med sig men just nu mår jag pyton... 
 
 
 
Så därför glömmer vi detta och fokuserar på denna underbart goda latte med smak av julen istället!
 
 
 
 
Varm pepparkakslatte för två personer
 
5 dl nötmjölk
4 st dadlar
0.5 tsk mald kanel
0.5 tsk mald ingefära
0.5 tsk kardemumma
1 krm vaniljpulver
1 nypa salt
 
Värm allt i en kastrull så att dadlarna blir riktigt mjuka. Sedan tar du stavmixern och kör så att kryddorna och dadlar får blandas och latten blir skummig!
 
Häll upp i höga glas och drick, pronto!
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha det så bra
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se