Saffransdoftande fisksoppa & spröda snacks

 
 
 
 
 
 
Jag älskar verkligen soppor av olika slag, tycker det är lätt att svänga ihop och går att variera massor! Riktig mys-mat om du frågar mej, varmt, mustigt och med en bit gott bröd att doppa är ju bara lycka!
 
 
 
 
Därför bjuder jag på en soppa idag med julig smak av saffran och med andra goda nyttigheter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja som alltid då jag delar med mej av min mat så blir det "på en höft" !
 
 
Hacka upp en bit purjolök, riv ett par vitlöksklyftor, skala potatis och morötter som du tärnar upp.
Fräs detta i olja och pudra över med ett kuvert med saffran, salt och peppar
Häll på ca 6 dl vatten och 1 dl vitt vin
I med ett par fiskbuljongtärningar och krydda på med torkad timjan
 
Låt detta koka så morötter och potatis mjuknar
 
Nu häller du på 2-3 dl grädde och 1 dl creme fraiche
Koka upp igen och sist tar du i tärnad fisk. Jag använder både torsk och lax
Fisken blir klar på ett par minuter!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag hade grönkål hemma så det blev lite spröda chips att snacksa på!
 
massera grönkålen med olja och flingsalt
In på 200 grader i 7-10 minuter
 
 
 
 
 
 
 
Frasiga och underbart goda
 
 
 
 
 
 
 
Volia, en supersmarrig måltid är serverad
 
 
 
 
 
Ha en riktigt fin fredag
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se