Kärlek och pallplats

 
 
Små men naggande goda hallon/lakrits-pannacottas är perfekta att svänga ihop kvällen före man ska ha fikagäster. Bara att plocka fram och dekorera och servera!
 
 
 
 
 
 
 
Happy Valentines day på er läsare!
 
 
Jag tycker i och för sig att det är lite mysigt med en speciell kärleksdag men absolut viktigare att sprida ut kärlek över årets alla dagar. Så värt att visa sina medmännislor lite hjärtlighet även om det absolut finns dagar då det nästan "tar emot"...... Jag får verkligen anstränga mej ibland men jag försöker verkligen att vara vänlig mot alla.
 
 
 
 
Här hemma firar vi inte denna dagen något speciellt men jag fick den allra bästa tänkbara starten!
A väckte mej med att viska i mitt öra att han älskar mej och sedan ropade Nikki på mej.
Väl vid hennes säng så fick jag en bamsekram och hon deklarerade att det var en alla-hjärtans-kram, alltså där var min dag gjord :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilderna är sedan i helgen då Kamilla och Tilda var hos oss på fika för att fira Filippa lite i efterskott. Paketet innehöll armband från Michael Kors som Fillan önskat sig, happy girl!
 
 
 
 
 
 
 
När man inte har tid att baka så finns färdigt att köpa ;) Dessutom helt utan gluten som numera är ett krav för Filippa....
Denna klick  "tårtan" av märket Almondy var förvånansvärd god
 
 
 
 
 
Dagens andra lycka var att Sverige tog första medaljen i Alpina VM, superspännande parallelslalome som slutade med brons. Tycker dock att Sverige hade det starkaste laget och egentligen skulle fått guld men men jättebra jobbat hela teamet!
 
 
Nu ska jag sällskapa med kollegorna, ha en superduperfin kärleksdag <3
 
 
 
//PIllan


Mmmm, men gud... Kan man få recetptet på panacottan tro?? Ser så gott ut.. Kram

Svar: Hej På dej
Bara grädde, vanilj, gelatin socker och lakritspulvet! På toppen hallon som jag kokar plus lite gelatin ✌🏼️👍🏼
Pernilla/Pillan

Åh, det skulle jag också vilja ha!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se