Meatfree Monday

 
 
Sallad med fredags-smaker!
 
 
 
 
 
Hej hallå måndag och vecka 7!
 
Ja jobbet kallade tidigt i morse och jag fick som tur var en lugn dag, det var värre för kollegorna som har jobbat eftermiddag.... En liten pojke blev påkörd av tåget och tyvärr avled han....
Det blev såklart helt stopp för all tågtrafik och när sådant händer får lokförare och ombordpersonal hjälp på plats och på min arbetsplats brukar även personen som styrt över den drabbade järnvägs-sträckan bli "tagen ur tjänst". För även om man fysiskt inte är på plats så kan känslorna komma att bli väldigt påtagliga och det kan vara svårt att fortsätta göra sitt jobb. Speciellt då det inte är en person som "frivilligt" hoppat framför tåget.
 
Tänk på att lära redan små barn att man absolut inte får vistas i spårområdet!!
 
Förr var Trafikverket ute i skolorna och informerade om detta men jag tror tyvärr att detta är borta numera...?!
 
 
 
Fruktansvärt hemskt är det i vilket fall och det sker ju ett antal olyckor varje år
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här hemma har vi allt haft lite fredagskänsla på middagsbordet då vi åt tacosallad
Färsen är helt vegetarisk och jag använde mej av Hälsans kök:s vego-färs som jag bara steker upp med tacokrydda och en skvätt vatten
 
Sedan är det bara att göra en sallad med de klassiska tacotillbehören, sallad, röd lök, tomater, avocado, gurka, majs, fetaost och lite nachochips
 
Gotti gotti!
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu blir det nattning av Nikki och det innebär Lassemajas detektivbyrå. Vi läser ett par kapitel varje kväll och det är SÅ spännande :)
Vi har nästan alla dessa böcker kvar efter Filippa och dom är ju riktigt bra. Även filmerna gillar Nikki jättemycket!
 
 
 
 
//PIllan


ja mina barn är riktigt skrämda för för järnvägsspår o allt annat som hör till
men det är väl för att Marcus är lokförare 😊
hoppas verkligen att alla föräldrar kan prata med sina barn så det inte händer mer av detta tragiska 😞





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se