Semmel-substitut

 
 
Ett gäng med bananpannkakor med smak av semlor kommer lastat!
 
 
 
 
 
Jippi då var det fredag igen OCH solen skiner, härligt
 
Jag och Nikki ska ha en riktig mysdag med fredags-fika efter skolan och sedan går vi nog ut på AW också... Efteråt soffmys med godsaker, ja ni hör ju en riktigt trevlig fredag!
 
 
Nu närmar sig även fettisdagen och jag tänker att även i år tipsar jag om dessa supergoda bananpannkakor med smak av semlor
Jag skrev ett inlägg om dem i fjol så kika här för fullständigt recept KLICK
 
Gjorde ett gäng för några dagar sedan och i just dessa tillsatte jag havregryn och kokosflingor som jag körde med stavmixer till ett mjöl.
Pannkakorna blir lite matigare helt enkelt
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En liten update gällande brynen
De har inte vätskat sig något alls och jag smörjer dem regelbundet för att slippa en skorpa. De mörknade en del under första natten men de kommer att blekas och mattas av den närmaste veckan!
Så skönt att slippa fixa med form och färg varje dag kan jag lova
 
 
 
Ha en riktigt fin fredag
 
 
//PIllan


Men åå tack för tipset! Dessa ska jag testa göra imorgon. Perfekt som lite nyttigare variant ju :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se