Sopp-Torsdag

 
En rykande het och krämig soppa passar perfekt en kall torsdag som denna
 
 
 
 
 
God morgon
 
Jag är helt ledig torsdag och fredag så just nu sitter jag med min kaffekopp och tar det lite lugnt... Laddar för ett gym-pass men motorvärmaren måste få jobba en stund till för termometern visar -20 grader!
Huu riktigt kallt 
Hoppas temperaturen stiger för ikväll ska jag hänga med Nikki på slalomträning och tänkte att jag själv skulle passa på att åka under tiden!
Kan vara kul att aktivera benmusklerna lite extra känner jag ;)
 
 
 
 
 
Torsdag är väl en dag som kanske förknippas med soppa (ärtsoppa och pannkaka....) så idag ska ni "få" en krämig svampsoppa här i bloggen
 
 
 
500g svamp (jag hade torkade kantareller med ta annars fina champinjoner)
1 gul lök
Ett litet knippe timjan
1 grönsaksbuljongtärning
3 dl grädde
5 dl mjölk
Lite majsmjöl för redning
salt/peppar
 
Fräs svamp och lök i smör, använd en stor kastrull
Tillsätt buljongtärning,grädde, mjölk och timjan
Låt koka i ca 10 minuter
 
Ta soppan från värmen och mixa den slät med stavmixer
 
Koka upp igen och tillsätt lite av redning (majsmjöl plus vatten)
Sjud i 2 minuter
Smaka av med salt och peppar
 
Voila!
 
 
 
Vi äter soppan tillsammans med grönsaker och dipp
Passa perfekt och Nikki får i sig mycket grönsaker då hon älskar att dippa
 
 
 
 
 
 
 
 
Något helt annat..... Jag känner att det ofta är något som oroar/stressar mej....
Känns som att varje dag är det något som tynger mej!
Jättejobbigt och det känns som det aldrig kommer att "gå över" Alltid ä det något nytt!
 
Jag åldras i förtid av denna ständiga oro :(
 
 
Hur gör man för att se möjligheter istället för bekymmer?! Jag försöker verkligen att vara positiv.
En stor del av oron är ens barn! Känns som när man skaffat barn har man också skaffat sig ett tillhörande livslångt oros-moln..... Är det fler än jag?
 
 
Träningen hjälper mej verkligen för då jag är mitt i ett träningspass är jag bara lycklig och glömmer för en stund bekymren. Utan träningen skulle jag förmodligen "klappa ihop", utan endorfiner skulle jag måsta uppsöka läkare för att få lyckosubstansen i pillerform, utan träningen skulle förmodligen min kropp sakta brytas ned istället för att växa sig stark och motståndskraftig!
 
Nä hörrni jag måste snabbt på med träningskläderna och skaffa lite lycka nu så jag inte blir en livslång grubblare...!
 
 
 
 
 
//PIllan


Ja denna oro... Jag får tvinga bort tankar ibland för att 'klara mej'. Träning är bra!
/ nouw.com/malinedlund

vad skönt att höra att fler oroar sig
jag oroar mig för saker hela tiden känns det som 😱

Svar: Ja huva .....😞
Pernilla/Pillan

Känner väl igen mig 💞Kram

Men så gott det där lät - måste provas!

Å det där med att oroa sig - i know the feeling! Är ju samma lika!
Kram vännen

Idag ska jag göra denna soppa till lunch 😊





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se