Då tar vi nya tag!

 
 
Som ni säkert vet vid det här laget så är jag en riktig periodare då det kommer till frukost och mellanmål. Just nu har chiapuddingen gjort comeback och gärna med sharonfrukt och granatäppelkärnor!
 
 
 
 
 
 
Yes äntligen måndag och läge att få en liten omstart efter förra veckan med kräksjuka, vab och egen dipp. Som ofta så för det onda kanske nåt lite "gott" med sig och för mej blev det att jag hann läsa en hel bok.
Har sedan tidigare självklart läst Stieg Larssons triologi om Mikael Blomqvist och Lisbeth Sahlander men av någon anledning har uppföljaren inte passerat mina ögon...förrän nu.
 
Det som inte dödar oss är skriver av David Lagercrantz och jag tycker den var riktigt bra. Karaktärerna uppträder precis som jag förväntat mej och intrigen får mej att inte kunna sluta läsa! Invecklad och spännande handling med en liten twist då Lisbeths demoner visar sig finnas på närmare håll än vad jag iaf hade tänkt mej...!
 
Läs om ni har missat!
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag var för oanligheten skull uppe ända till midnatt och såg en gammal James Bond film igår men trots detta (och att jag är ledig) så vaknade jag med ett ryck 04.50... Blir galen
Försökte verkligen knipa ihop ögonen och kalla på John Blund men han hörde mej inte. Började istället kika i mobilen men efter typ 20 minuter kände jag att varför slösa tiden på detta. Nä, upp och ställa mej på yoga-mattan var ett mycket bättre beslut!
 
 
Sedan tog jag tag i nåt som bara är sååå tråkigt men så här efteråt känns som en riktig befrienlse. Jag städade nämligen ett gäng med "skräp-lådor". har ni sådana lådor? Jag har en hel bunt som bara öppnas vid enstaka tillfällen och jag vet knappt vad som finns däri...
Nu har jag klarat av några iaf och fått en massa kastat och sorterat, SÅ SKÖNT!!
 
 
 
//PIllan


mums vad gott!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se