Myndig idag!

 
 
Här är dagens födelsedagsbarn som fyller hela 18 år idag!!
 
 
 
 
 
 
 
Ja må hon leva uti hundrade år, Hurra hurra hurra hurra!!!
Ja så ljöd sången i morse då jag och Nikki stämde upp i skönsång och hade dukat upp en fin frukost till våran älskade Filippa.
Det var inte ens meningen att hon skulle vara hemma på sin 18-årsdag men då hon fick nån typ av influensa då hon var på träningsläger så fick hon istället komma hem och kurera sig och vi ficksnabbt fixa med lite kalas 
 
 
 
Godaste tårtan enligt mej är Schwartzwald och den passar ju perfekt då Filippa inte tål gluten. Bara massa fluffig,grädde, maräng och choklad, mums! Lokala bageriet fick stå för baket och vi mumsar glatt i oss!
Jag ska tyvärr arbeta hela kvällen så min mamma är snäll och fixar med födelsedagsmiddag åt tjejerna så får vi har en "riktig" fest framöver vårkanten med flera gäster!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det känns stort att Filippa fyller 18....18 år... alltså på ett sätt känns det ju som hon alltid har funnits men samtidigt minns jag ju så väl det där lilla knytet... Hon som direkt gjorde "statement" genom att komma med rumpan före till världen... ha ha ha inte så roligt för den här mamisen....
Hon har alltid varit en framåt tjej som tagit för sig av livet och vet precis vad hon vill. Tjurig är bara förnamnet och det kan vara väldigt frustrerande att försöka övertala henne i andra banor då hon väl har bestämt sig....
 
Men nu är du myndig och får bestämma över ditt eget liv men vet att du när som helst är välkommen med funderingar och hjälp då du känner dej osäker!!
 
 
 
 
Ha en strålande fredag vänner
 
 
//PIllan


Vilken fin tjej du har, grattis till henne!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se