Samvetslösa typer....

 
Alltså vilka vackra soluppgångar det har varit i januari?! Var och varannan dag har det bjudits på rosa/orange himmel 
 
 
 
 
 
 
Måndag och kväll innan jag hann kika in här....
Eftersom jag jobbat hela helgen dessutom sent igår kväll och upp i ottan i morse så har jag ingen riktig känsla av måndag . När det blir sådana jobb-perioder flyter dagarna bara på utan riktig reflektion... men gissa om jag blev happy då jag insåg att jag har ledig dag i morgon, jippi!!
 
 
 
Överskriften alltså, hur många fräcka typer finns det inte "där ute" !!?
 
 
I går kväll körde en bil upp å våran uppfart och stod där ett tag. A stod och diskade och får se att någon går utanför så han öppnar dörren och frågar vad personen vill. Han frågar då efter en adress och jo det stämmer med den här säger A.
Personen berättar då att han fått adressen för han ska hämta en BMW som han dessutom swishat en handpenning för...? -Ehh nej vi har ingen sådan bil, nej ingen bil över huvud taget till salu...!
Personen förstår till slut att det måste skett ett missförstånd/bluff och dom åker sin väg.
 
Idag då jag sitter på jobbet ringer ett för mej okänt nr flera ggr men jag svarar ej och då får jag ett sms med en fråga om jag känner någon Björn Eriksson och att det är viktigt. Jag svarar att nej jag känner inte någon med det namnet .
Då får jag tillbaka Okej det var en annons på Blocket om en BMW och vi kontaktade honom och han sa att vi skulle hämta bilen hos er. Äger ni en BMW årsmodell 2005?
 
 
........?? Kände bara att WTF is this liksom......
 
 
Svarar då att nej vi äger ingen sådan bil och även att personer varit och försökt hämta en sådan bil igår kväll och att det är någon som bluffar annonsen.
 
Från den här personen får jag reda på efter lite fler sms har även han fått svischat en handpenning och fått beskrivet att bilen ska hämtas på våran adress.
Han gör som tur är en polisanmälan och annonsen är tydligen borta idag....
 
 
Jamen förstår ni?! Det kan ju vara en person precis vart som helst i Sverige som bara typ plockat precis våran adress och använder den/oss för att lura skjortan av oskyldiga bilköpare!!
Morr!!!!! Det känns inte roligt för oss heller då vi inte alls har med saken att göra egentligen .....
 
Hoppas dom kan hitta lurendrejaren eftersom dom har nr till swisch!!
 
 
 
 
Ska försöka släppa detta nu......
 
 
I kväll gjorde jag ett besök i gymmet efter ett par dagars stillasittande och det var skönt (som vanligt).
I morgon ska jag packa en korg med fika och hämta Nikki och en kompis efter skolan och så ska vi åka till en fin pulkabacke och njuta av frisk luft!
 
 
ha en fin start på veckan
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se