Tung torsdag.....

 
 
När man måste ta på sig svarta kläder och bege sig mot kyrkan för att ta farväl av en älskad människa.....
 
 
 
 
 
Ja den här torsdagen känns verkligen som en tung sådan. Jag jobbade under förmiddagen och gjorde mitt bästa att förtränga den där känslan av sorg. Men vid 12-tiden knöt magen ihop sig då klockan obarhärtigt tickade mot 14 då begravningsakten skulle börja. Bara att bege sig hemåt och klä sig i sorgens färg och inse att livet är outgrundligt och kan ta slut då man minst anar det....
 
 
 
På min mormors begravning i höstas kändes det bara fint och nästan lättande då vi visste att hon levt ett otroligt långt och rikt liv. Idag var det en person som fick lämna jordelivet "i förtid" och på ett plötsligt och helt oväntat sätt!
Fruktansvärt för de anhöriga såklart men som prästen sa det är ju precis så här vi önskar att döden ska inträffa för oss själva, snabbt, oväntat och utan smärta och plåga.... men ändå. Kärlekens pris är så högt det förstår man i dessa stunder!
 
 
 
 
 
Nu känner jag mej liksom dränerad, så mycket tårar har fällts men samtidigt har jag ett ljust minne bevarat och det kan aldrig försvinna....
 
 
 
 
 
I morgon är en annan dag och det blir nog en bra dag. Jag, Nikki och mamma ska nämligen ta tåget till Östersund och gå på invigning av min vän Johannas helt nyöppnade tränings-studio. Det ska verkligen bli roligt och självklart följer kameran med så ni får en glimt !
 
 
 
 
Ta hand om dej
 
//PIllan


Vissa delar av livet är tyngre än andra

Usch vad jobbigt! Jag var på två begravningar förra året, min väns mamma och tidigare hennes exman - fruktansvärt jobbigt faktiskt. Hur ska jag klara av detta när någon i min familj/släkt dör...?

Svar: Ja tankarna är precis som dina....😢
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se