Nygammalt tips

 
 
Att sitta och läsa i lugn och ro är bland det bästa med semestern tycker jag. Har alltid en hög med böcker som ska betas av under dessa veckor!
 
 
 
 
 
 
God morgon på er
 
Här har ni lediga Pillan men jag vet inte riktigt om jag har kommit in i rätta ledighets-feelingen ännu... det känns mest som man haft några dagar off då allt ska göras liksom!
Igår tog vi hand om (började iaf) utsidan , ja gården. Vet inte hur många timmar jag slet men då jag gick in för att laga middag kändes det som jag kört ett mastodont-pass i gymmet. Hela kroppen ömmade...
 
 
Använde allt från häcksaxar, till spadar, krattor, röjsåg och trädgårdsslang!
 
 
Det är verkligen underbart att få arbeta med kroppen och se sitt resultat men som sagt riktigt jobbigt.
På kvällen hängde vi med Nikki på golfträningen. Jag och A stod på övningshålet och tränade chippar bla (läs jag tränade...han vet ni kan redan sånt ;)
 
 
 
 
 
 
 
Det där nygamla tipset handlar om en författare som jag tipsat er om ett par gånger tidigare nämligen Jonas Moström
 
 
Jag gillar hans böcker då han skriver deckare men även därför att dom ofta utspelar sig i när-miljöer för mej. Kul då man verkligen ser det han beskriver och vet att det inte bara är ens egen fantasi-uppbyggd-miljö.
De flesta av hans böcker handlar om Medelpad och Sundsvall i serien om Axberg/Jensen men nu finns det en ny "stjärna" i hans utgåvor som heter Nathalie Svensson och det är om henne de två senaste böckerna handlar.
 
Himlen är alltid högre är den första som jag läst tidigare och nu vänder jag sidorna snabbt i Dominodöden!
 Här får vi också återuppta kontakten med Johan Axberg och de andra karaktärerna från de tidigare böckerna i serien om Axberg & Jensen.
Alla Moströms böcker är riktiga bladvändare och han fångar karaktärerna på ett målande sätt. En spänning som byggs upp och ett inte alltid lika väntat slut....
 
Läs!
 
 
 
 
 
Nu ska jag få mej morgonens första kopp kaffe här, den bästa!
 
 
 
 
 
Vi ses snart igen
 
 
 
//PIllan


Vad roligt med boktips. Jag har aldrig läst något av Moström men ska hålla utkik efter hans böcker. Måste man läsa dem i ordning? Jag är också en riktig bokmal så boktips är alltid välkommet

Svar: Dom här två senaste är ju lite fristående men de tidigare mår nog bäst av att läsas i ordning😃👍🏼
Pernilla/Pillan

Håller verkligen med dig! Moströms böcker är gudomligt bra, så himla svåra att lägga ifrån sig! :)

Tackar för tipset! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se