Smak av sommar ~ Rabarberkräm

 
 
 
 
Ja det finns vissa smaker som jag verkligen förknippar med sommar....!
 
Jordgubbar
Vattenmelon
En iskall chablis
 
osåå rabarberkräm såklart!
 
 
 
 
Så det är precis vad jag bjuder på idag, nykokad lite ljummen och med kall mjölk
Simple as that
 
 
 
 
  • 500 g rabarber
  • 3 dl vatten
  • 1-1,5 dl strösocker
  • lite rivet citronskal (valfritt)
  • 3-3,5 msk potatismjöl
 
 
Skär rabarbern i små bitar och häll ner i en stor kastrull
Tillsätt vatten, socker och citronskal
Koka upp och låt sjuda i ca 5 minuter, kan behöva skummas av en aning
Mosa rabarbern mot kanterna
Lös potatismjölet i lite kallt vattnet och häll ner i krämen i en tunn stråle. Rör hela tiden
Låt koka upp under omrörning och ta av från värmen.
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
För övrigt vill jag inte bara ha smak av sommaren....NEJ jag vill även ha lite mer värme och mindre blåst....TACK!
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se