Jordgubbsfrossa och onödiga fakta

 
 
Det bästa just nu är att man lätt kan överdosera mängden jordgubbar utan att man tar någon större skada....
 
 
 
 
 
 
God morgon på er
 
 
Jag har en sådan effektiv morgon som jag älskar då jag är ensam hemma. Här lagas det mat för ett par dagar framåt, bakas matbröd och tvättas och stryks. Innan detta hann jag med lite yoga för nu börjar jag äntligen få bort den envisa förkylningen som härjat senaste veckorna!
 
 
 
Jag älskar ju som bekant olika smoothiesar och nu då man får proppa mixerna full med jordgubbar gör jag små glädjeskutt, hur gott?!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Fick en utmaning förra veckan av min bloggvän Petra som jag självklart ska ta mej an....även om den var lite svår!
 
Jag ska räkna upp fem onödiga fakta om mej själv och tja jag försöker nu då
 
 
Jag är något av en "väder-fascist" alltså jag påverkas extremt mycket hur vädret ter sig....ja det är helt galet för det är ju verkligen inget man kan råda över
 
Jag har alltid hatat spindlar men sedan jag flyttade hit till huset har jag fått ta mej i kragen och "face:a" min rädsla då inte A är hemma och kan rädda mej...huuuuu!
 
Jag är något av en perfektionist och älskar då det är städat omkring mej och gärna symetrisk ordning typ raka linjer (gräsklippning ), symmetri bland kuddar, glas etc..... Obs detta gäller mest på ytan för tillfället då mina skåp har mycket att önska...man orkar inte med allt!
 
Jag är nästan allergisk mot matematik.... Har i princip glömt bort hela multiplikationstabellen och får en låsning i huvudet så fort jag hör en matematisk formel
 
Jag har väldigt dåligt självförtroende då det kommer till bilkörning. Jag är nog inte alls dålig men har man typ bott på landet och mest kört där så känner jag mej extremt osäker då jag kommer till en stad! Skulle aldrig få för mej att köra bil i Stockholm tex, nä hujaedamej säger jag bara!
 
 
Ja men titta det fanns lite onödigt att berätta om mej!
 
Tack söta Petra för utmaningen <3
 
 
 
 
 
Här hemma har det äntligen kommit upp lite nya tavlor i matrummet. De flesta är från Desenio och ramarna från IKEA. Ska bara skaffa en liten drinkvagn att ha där den svarta stolen står för just nu har jag alla fina flaskor och glas i en skåp. Fint att ha dem framme tycker jag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag fortsätta mitt hemmafix så jag kan traska tll jobbet med gott samvete senare idag!
 
 
 
 
 
Ha en fin måndag hörrni
 
//PIllan


så gott

Men mums det är ju så gott! Fina bilder :D

Oh så gott

Så himla kul att du hängde på:) kul att läsa dina svar känner igen mig lite därmed både matten och vädret. ha en fin kväll. kramis

Ser jättegott ut! Kolla gärna in mina senaste recept också!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se