Tuppen yogar.....

 
 
Morgonstund har inte bara guld i mun utan även yoga! Jag förvandlas till ett träd vissa mornar.... rotar mina fötter djupt ner i golvet
 
 
 
 
 
 
 
God morgon fredag och kuckelikuu från den här "tuppen"
 
Ja ni som följt mej ett tag vet att jag alla mina tidigare liv har varit tupp och nu när jag återfötts som en helt vanlig kvinna så har jag väldigt svårt att anpassa mej till sovmornar och liknande som människor brukar ägna sig åt på lediga dagar, semestrar och dylikt.....
 
 
Därför vaknade jag även denna morgon 04.47 piiip
Efter att ha legat och funderat över mitt "dilemma" smög jag upp klädde på mig och rullade ut min matta.
 
 
 
Låt mej tänka...hmm ...men jag tror att jag yogat regelbundet i ca 1 år och över huvud taget provat/utfört yoga i typ tre år. Det bästa med yoga är att det inte direkt finns något rätt eller fel. Självklart finns det en grundtanke hur de olika övningarna positionerna ska utföras... men alla gör så gott dom själva förmår!
Yoga är ingen tävling!
 
Bara att få andas igenom systemet (kroppen) är en underbar känsla och att dessutom få igång muskler och leder i ett behagligt tempo är som bomull för sinnet.
 
Jag kan lova er att jag på detta året är så mycket smidigare och kommer in i positioner som var i princip omöjliga i fjol. Man får ta allt i sin egen takt och till slut har man nåt en bra bit på vägen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Balansövningar är de svåraste för mej! Här ser ni en Flygande krigare ( ja dessa namn bara...) och att hitta en jämn andning, en styrka i bålen, fotledens alla muskler som får kämpa och sedan prova att hitta höften så den hamnar parallelt med golvet.... svårt !
 
Men härligt då man sakta kommer dit
 
 
 
 
Krigaren
Pass på jag går snart djupare ner och kanske anfaller ;)
 
 
 
 
Jag vill uppmana i princip alla att börja yoga! Jo det är sant för alla kan verkligen yoga.... Man får absolut ge det några gånger men sedan är det lätt att man blir fast. Jag känner SÅ många som skulle förändra sina liv om dom bara vågade prova.
Jag tror verkligen på andningens kraft och att få röra sig på ett kontrollerat men utmanande sätt. Från början är det nästan svåraste att komma in i rätt mood och inte börja skratta åt sig själv då man inser sina begränsningar... Det är även vanligt att det kommer ut ljud och luft ur olika ingångar/utgångar av kroppen...men jag lovar det är helt normalt :)
 
 
Jag har skrivit det förut, det finns massor med appar och youtube och sajter som förmedlar mängder med yoga-program väl värda att testa!
 
 
 
 
 
 
Namaste och fin fredag på er
 
//PIllan


Sant alla kan om de vill, jag måste nog börja med yoga igen. Tycker det är vansinnigt jobbigt o svårt men såå skönt efteråt när man känner sig lite mindre stel o osmidig. kramar

Jag håller med dig, yoga är underbart! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se