Lite grönt och blått gör det hela flott

 
En blå ljuvlig hortensia som skiftar i grönt ståtar på soffbordet och påminner lite om våren
 
 
 
 
 
 
God morgon på er
 
Jag har varit ledig både igår och idag! Vi har fyr-fritt på vårat schema och det är riktigt härligt, särskilt på söndag kvällen då man slipper tänka på att man ska upp i ottan.
 
 
Gårdagen spenderades bara här hemma med värmepistol och skrapa .... Vårt matbord som jag målade om då jag väntade Nikki (alltså 7 år sedan) hade börjat bli skaft och fult.
Har tidigare bara målat om ett lager till ovanpå men nu kändes det som jag måste göra det från grunden!
Jag gillar bordet så det känns bättre att ta hand om det vi redan har än att köpa nytt!
 
Dock är ju jobbet ganska jobbigt...om man säger så....
Fast samtidigt kul att få vara lite kreativ :)
 
 
 
 
 
 
Som alltid då våren gör sig påminnd vill åtminstonde jag fixa och förnya en del i hemmet!
 
Här har några kuddar fått komma och pigga upp den grå soffan
Grön känns som en riktigt skön färg och något som jag tidigare aldrig haft. En ljus nyans tillsammans med lite petrol och blå blir det väldigt fint tycker jag!
 
Samtliga fodral finns på HM HOME
 
 
 
 
 
 
Jag har lite färg kvar att ta bort och sedan väntar slipning av bordet.
Då det momentet blir ganska dammigt så måste jag lyfta ut bordet på altanen
 
Sedan blir det målning och då flyttar jag in igen :)
 
Så det blir inget revolutionerande, utan helt enkelt lika vitt som tidigare..... Dock har jag äntligen köpt på mej en del posters som jag bara ska fixa ramar till och få upp på väggen där i matrummet. Plus att jag ska slänga ut det trista "stereo-skåpet" (yes jag kan vara den sista med en sådan möbel....) och fixa ett lite sidebord för annat pynt!
 
 
 
 
Ha en trevlig tisdag vänner
 
//PIllan


Åh så fint du har det! :D

Svar: Tack💗
Pernilla/Pillan

så fint

Svar: Tack😊
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se