Orolig för min pälskling

 
 
 
 
 
Idag säger jag Grattis på namnsdagen alla Pernillor och Petronellor och alltså även till mej själv!
 
Sista maj ... kan ni förstå att i morgon är det enligt kalendern sommar!!
Jag är ledig idag och jag tar med min mami på en "plant-turne´" ja vi ska shoppa upp oss på blommor helt enkelt.
 
 
 
Den här överskriften är desto tråkigare.... det är nåt knas med min älskade Sessan. Hon som i vanliga fall är ett riktigt matvrak har sedan i helgen bara ätit små små tuggor och verkar allmänt deppig.... Vid några tillfällen har hon gått och lagt sig under våran säng och det gör hon då hon inte mår så bra. Hon matvägrar inte helt men från att äta gigantiska mängder så får hon bara i sig en bråkdel. Hon rör sig obehindrat - springer och hoppar helt normalt och jag har känt igenom kroppen utan protester.
Men hon är sig inte lik
 
Jag kom på att det är länge sedan jag avmaskade henne så jag fick i henne nästan en hel tablett (hoppas jag) igår. Har även fått en tid hos veterinären i morgon och dom ville kolla tänder plus ta blodprov. Det känns bra så kanske dom kan hitta vad som är felet.
 
Hatar när djur blir sjuka för dom jag ju inte tala om vad det är.... Hon är väldigt gosig och även det är ju katter bra på, dom liksom kamofluerar att dom mår dåligt med lite extra kurrande.
 
Har även en tanke att det kan vara hennes ärkefiende som gjort något med henne.... Den där jäkla katten som trakasserar henne jämt och ständigt. Sessan går fortfarande ut (just nu ligger hon på stigen nere mot vattnet) men hon är inte så "på" vid dörren som hon annars är på morgonen.
 
 
 
Hoppas hoppas att det inte är något allvarligt
 
 
//PIllan
 
 


Usch o fy.. hoppas allt går bra hos veterinären. Värsta när djuren blir dåliga. Har oxå en 'jäkla fräs' som är kring oss :( Inge kul..
nouw.com/malinedlund





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se