Till dukat bord, Vårmiddag!

 
 
Vi är på hemmaplan igen och vad kunde passa bättre än att få komma till dukat bord och få avsluta sina semesterveckor med en Middagsbjudning!
 
 
 
 
 
Hej på er
 
Ja vi landade på Arlanda kl 00.30 inatt..... Det första jag gjorde var att kolla Aftonbladet hur det gått för Sverige i Eurovision ;) Femteplats var väl helt OK, eller hur!?
Sedan ut i kylan och sätta oss i bilen för att ratta typ 50 mil norrut....
Vi hade en "flyktväg" att om vi blev för trötta ta in på Scandic i Gävle men vi kände oss ok och tryckte i oss skagenbaguett och kaffe där vid 02-tiden.... (nu börjar vardagen och en normal kosthållning igen)
 
A körde och jag försökte hålla igång ett samtal för att underlätta. Att det i princip var ljust hela tiden gjorde färden enklare och 05.30 svängde vi in på våran gård i morse. Då blev det språngmarch rätt i säng och vi sov så gott fram till 10-tiden.
 
 
Sedan har dagen gått åt till tvätt och fix plus att fylla upp kylskåp och skafferi.
 
Men middag behövde vi alltså inte tänka på då vi sedan länge hade Middagsklubben inbokad för vårmiddag hemma hos Irene och Torbjörn!
 
 
 
 
Och vilken middag...!
 
Vi startade med rökt hjort-filé med päroncarpaccio med balsamico, valnötter och ruccola, så gott
 
 
 
 
 
Till varmrätt serverades en potatisgratäng med både röd lök och vitlök toppad med löjrom, dill och pepparrrot.
Därtill sparris med cesardressing, marinerad fänkål, grillad lax och tonfisk
 
Say no moore liksom!!!
 
 
 
 
 
Efterrätten kom inte med på foto.... men det var en gudomlig vaniljglass med en chokladfondant med nutella och havssalt på hallonspegel.
 
Min mage står just nu i fyra hörn och jag kan knappt andas.....
 
 
 
Två sådana här lurviga snyggingar hjälpte till med underhållingen, vilka ullbollar
 
 
 
Lika glad och ömsesidig blev återföreningen med Sessan då vi sågs igen idag. Jag har faktiskt saknat vår fina kisse och hon har dessutom fyllt hela 10 år medan vi var utomlands. Men mina föräldrar firade henne med fläskfilé !
 
 
 
Nu ska jag hänga en tvätt och sedan blir det hopp ner i bingen för i morgon väntar skola, träning och jobb igen
 
 
 
//PIllan


Vita liljor och mintgröna ljusstakar på mitt bord också. Liljorna doftar ljuvligt och står i flera veckor om man snittar om dem och byter vatten.

Svar: Ja liljor är så vackra och som du skriver de doftar underbart!
Ha en bra måndag, Kram P
Pernilla/Pillan

Ser riktigt drömmigt ut!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se