Bullfest bullfest hela dan...?

 
 
 
 
4 oktober och kanelbullens dag, det är väl numera ett ganska välkänt datum?!
Annars så är ju varje dag tillägnat nåt man kan äta, hör lite varje dag om ostkroken smågodiset kladdkakans etc dag!
 
 
På min lediga dag igår så blev det i alla fall bullbak. Nikki orkade inte vara med så jag var själv i köket och det gick ju ganska smidigt att svänga ihop lite bullar (bakar sällan nu för tiden). Hann även göra lite varianter som flätor och provade på kanelsnurror av lite överbliven deg. Tänker alltid att jag inte kan men det ska nog göras fler gånger för när jag fick till snurren så var det lätt!
 
 
 
Idag är det alltså färdigpreppat med massor med nybakade bullar här hemma så jag ska nog bjuda hit mamma och pappa. Nikki stackarn börjar bli riktigt uttråkad på mej och A......
Ska även ringa vårdcentralen och fråga lite om hennes tillstånd. Hon har haft feber så länge nu ....jag är "dålig" på att besöka läkare.... ni minns kanske då jag fick lunginflammation för ett par år sedan...?!
 
Gick i flera veckor utan att söka hjälp. Känns som det finns andra som behöver läkare mer än jag liksom....
Nåväl jag slår dem en pling och frågar i alla fall!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här har ni mej i min "hemma-uniform", går alltid i träningskläder då jag är hemma och ledig :)
Håret i tofs och allmänt softisch!
 
 
 
 
 
 
Kopp med rykande kaffe till mamman
 
 
 
 
 
Mjölk och bullar till mini, kanske det godaste?!
 
 
 
 
 
 
Ha en bra dag
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se