En lördag i min smak!

 
 
 
 
 
 
Söndag hej hej
 
 
Vilken strålande lördag vi hade igår. Ja både rent vädermässigt och i övrigt
Solen sken men det var faktiskt första dagen då vi vaknade till frost och minusgrader....no turning back
 
 
Vid 10-tiden begav vi oss - jag, Nikki, A, mamma och pappa till elljusspåret där årets Run of Hope ägde rum. Vitamin well Sverige som anordnar detta och startavgiften går oavkortat till Barncancerfonden. Det var ett stort glatt gäng som slöt upp, vilken var härligt att se!
Jag gick i rask takt (ni vet hur det är med mej och löpning....) Nikki gick med sin kompis Moa, min pappa joggade medans A gjorde sällskap med mamsen.
 
Frisk och härlig runda för oss alla och för ett viktigt ändamål, WinWin
 
 
 
Direkt efteråt körde vi Nikki på kalas vid en supermysig plats i skogen. Där hade barnen grillat korv, stött på häxor, varit i grottor och räddat kaniner från troll! Ett superkalas med andra ord!
 
 
 
 
På kvällskvisten dukade vi upp med räkor, havskräftor och vitt vin, så gott. Herregud man äter så man knappt tar sig in till soffan efteråt..... men där blev vi till slut liggande och tittade på gamla filmer som visades en lördag kväll.
Happy Gilmore och Indiana Jones..... Ja ja lättsam underhållning kallas det va?!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den här vita Tommasin är verkligen en av mina favoriter. Inte så ofta jag dricker vitt men denna och ett par till gillar jag skarpt!
 
Dricker ni vitt? Har ni någon favorit att dela med er av? jag gillar inte "gula" vita viner utan vill ha dem rätt så friska och lättdruckna!
 
 
 
 
 
 
Alltså havskräftor, hur gott!!?
 
 
Lite ostar och varma baguetter plus såklart en hemslagen aioli och mysmiddagen är räddad!
 
 
 
 
 
 
 
Idag ska vi försöka ha en effektiv söndag med hemmasysslor och gym. Ja sådana dagar som jag gillar bäst helt enkelt!
 
 
 
 
 
 
 
Skön söndag på dej
 
//PIllan


Mums!
/ nouw.com/malinedlund





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se