Mycket energi

 
 
 
 
 
Hej på er
 
 
Idag är jag ledig vilket är tur då Nikki fortsätter sitt hemska hostande. Hon är såklart jätteledsen att hon missar skola, kören och alla sina kompisar ännu några dagar. Men som sagt hon hostar så illa, riktigt hårt och skrälligt....
 
Det blir ju verkligen si och så med nattsömnen då vi alla störs av detta så därför är det extra skönt att bara skrota hemma idag. Ska dock baka ett gäng kanelbullar då den där kanelbulledagen ju infaller i morgon!
 
 
 
Såg ni Barncancergalan igår?! Det gjorde vi och buhuuu som jag snörvlade och blev låg/ledsen över att så många stackars barn ska drabbas av denna hemska vidriga sjukdom. Det gäller verkligen att vi alla hjälps åt så forskningen får fortsätta framåt så kanske kanske vi till slut kan utplåna denna "kräfta" !!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag får ni ett pastarecept som kommer att ge er massor med energi! Det är ju så klart tack vare pasta som är full med snabba kolhydrater men om ni vill kan ni självklart byta ut mot bönpasta tex.
Själva såsen är det ni ska få recept på och den är full med nyttigheter!
 
 
 
Fräs en gul lök, ett par vitlöksklyftor, skivad champinjon och blomkål i mindre bitar
Tillsätt 3 dl grädde och en grönsaksbuljongtärning
Låt sjuda i typ 5-7 minuter
Pressa i en halv citron, salta och peppra
Blanda i pasta och klipp över massor med persilja
 
 
 
Voilá Nu kan du börja sleva in och kolhydratladda rejält!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ett rejält lass kommer lastat!
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag sätta en vetedeg på jäsning så vi ses i morgon
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se