Veckans veggie

 
 
 
 
 
 
 
Hej på er
 
Herregud vilket ruskigt väder vi har min landsdel....regnet står som spön och det är bara ett par ynka grader! Känns som första snön inte är långt borrta!
Inte allt för ovanligt och det är väl bara att tacka och ta emot för usch för denna mörka trista höst.... Hellre lite vitt på marken känner jag nu!
 
 
 
 
 
Jag och Nikki har precis kommit hem från skola och jobb, tagit lite mellis och strax blir det läxläsning innan middagen ska lagas.
Igår blev det vegetariskt och jag tänkte att det enkla receptet kan ni få ta del av
 
 
Lasagne med spenat och keso
 
Fräs hackad gul lök, vitlök och spenat i olja. Salta och peppra (ta rejält med bladspenat för den förminsas rätt rejält under srekprocessen...)
 
Hyvla upp en zucchini
 
Varva den med lasagneplattor, keso, spenat-lök, passerad tomat tills du fyllt en lagom form och riv slutligen en god ost på toppen
 
In i ugn på 225 grader i ca 30 minuter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag är det ju tisdag och det betyder aerobics
Härligt att få svettas lite och låta endorfinerna komma fram igen
 
 
 
//PIllan


Blir bara mer o mer vego mat nu:) spännande. kramar





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se