Egen hallonglass på ett kick

 
 
 
 
 
Äntligen är jag på benen igen, dock försvagad.... Känner att jag verkligen behöver ta det lungt nu kommande dagar ja kanske vecka för att inte riskera att flunsan tar omtag!
 
 
 
Min kropp behöver massor med kärlek och det bästa är att vila och mata den med mycket nyttigheter. Därför fixar jag bland annat egen glass som smakar ljuvligt och knappt är det minsta onyttig. Inget tillsatt socker utan mest bara vitaminer!
Gillar verkligen att fixa egna små godsaker som dessutom är proppade med nyttigheter!
 
 
 
 
 
 
Idag använde jag kesella med hallonsmak men det går lika bra att ta en fetare yogurt tex
 
 
 
 
Ta frusna hallon som du lägger i en bunke
Skiva över några bananslantar
Tillsätt några msk kesella
 
 
Idag blev det alltså hallonglass men detta går utmärkt att göra med många olika bär och frukter. Frusen mango, banan och kakao, blåbär etc Bara du har frusna bär så funkar det!
 
Nu behöver du en stark stavmixer och kör tills du fått en glass!
 
 
 
 
 
Här har jag lyxat till det lite med grädde men ofta äter vi även detta till frukost (vilket Nikki älskar!) då toppar vi bara med tex riven kokos, kakaonibs, frön ....
 
 
 
 
 
 
Just nu är A och Nikki uppe i fjällen och njuter av den femte årstiden - Vårvintern! De skickade bilder nyss från skotertur uppe på fjället med stålande sol och massvis med snö!
 
 
Här hemma tinar det för fullt och emellanåt brakar det till rejält när snö-sjok lossnar fån taken!
 
Nu är det verkligen vårkänslor!!
 
 
 
//PIllan


Det måste vara perfekt timing att vara i fjällen nu :D Vackraste tiden.

Hoppas att du håller dig mycket frisk nu och den där hallonglassen ser jättegod ut, och så enkelt :D





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se