En trevlig lördag

 
 
 
 
 
God morgon
 
Igår hade jag en väldigt trevlig lördag. Det är en stor mässa den här helgen med massor med utställare, modevisningar, frisyrvisningar, föreläsningar etc. Så där spenderade jag och Nikki några timmar under dagen. Nikki klappade till och med en orm...! Huu jag gillar inte kräldjur Mässan startade redan på 80-talet och höll igång flera år framåt för att sedan ta ett långt uppehåll. Men ifjol kickade man liv i den igen och jag tror den uppskattas av många!
 
 
 
 
 
 
På kvällen var det dags för Vinklubben att träffas igen!
 
Carina höll i taktpinnen med den äran!Så mycket smaskigt vi serverades och det blev en riktig myskväll då himlen plötsligt mörknade rejält och öppnade sig för ett rejält regn. Tända ljus och tjejsnack deluxe i flera timmar gjorde gott för själen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den tidigare soliga dagen förvandlades till en mysig mörk kväll med tända ljus
 
 
 
 
 
 
 Förrätten var en sallad med ruccola, rödbetor, valnötter och toasts med chevre, så fräscht och gott.
 
Dessutom älskar jag getost, kan äta den precis som den är! Inga problem med smaken alls... Min moster hade getter när jag var liten och jag hängde gärna hos henne då osten skulle tillverkas och åt redan då osten med god aptit!
 
 
 
 
Sen kom huvudrätten
 
Underbar potatisgratäng, ett marinerat kött toppat med jordgubbar och persilja, brytbönor med pinjenötter och parmesan, vitlökssmör ,en tomatsallad och hemgjord bea! Alltså.....!
 
 
 
 
Grand finale
 
En Key Lime Pie to die for!! Är ingen efterrättsmänniska men denna....holy macarony med en klick grädde till! Välbehagsrysningar!
 
 
 
 
 
Jag själv hittade en jumpsuit som jag köpte till ett julbord förra året. Har bara använt den en gång men den är ju riktigt snygg tycker jag! Med en snabb håruppsättning och diadem med rosett  (älskar rosetter ) så blev jag festfin!
 
 
 
 
 
Idag jobbar jag men sedan väntar två veckors semester!!!
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se