Firande av en god vän

 
 
Grattis min fina vän!
 
 
 
 
Igår var det dags för en av mina fina vänner - Carola - att fylla jämna år! Då hon inte alls gillar att stå i centrum så valde familjen istället att bjuda med närmaste vänner och släkt för en heldag/kväll i Sundsvall.
 
Vi möttes upp på Södra berget för en aktiv eftermiddag. Startade med att vätska oss med diverse drycker i baren medans alla samlades. Till slut var vi runt 25-30 personer i varierande åldrar från 6-82 år! Vi delades upp i lag och sedan väntade bowling. Tuffa matcher och det här är ju så kul men väldigt svårt... inte så man går in och kör strike varje gång direkt ....
 
 
 
 
Efter detta var det verkligen dags att visa mod, snabbhet och smidighet!? Hade passat mycket bättre med ett par träningstights och gympadojjor istället för  finblus och snäva jeans.... Vi skulle nämligen in i Laserdome och fightas!
 
Här var vi tre olika lag som krigade mot varandra. Jag har aldrig spelat detta förut men det var riktigt kul kan jag lova. Nikki och de mindre barnen var helt extas, typ som karlarna som sprang sig svettiga där inne ;)
 
Jag vann inte heller denna gren.... he he
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu bar det vidare ner på stan och hem till Matildas nya lägenhet där vi serverades förfriskningar igen och fick en liten andhämtning. Carola fick också sina paket och lite skönsång av gänget!
 
 
Dessutom hade magarna börjat kurra efter timmar av fysiska aktiviteter. Därför var det lägligt att prommenera till en restaurang där middagen skulle intas och där väntade några överraskande gäster som Carola inte hade en aning om. Mer sång och fler presenter.
 
 
 
Stor buffé stod framdukad och vi åt och umgicks i flera timmar, skrattade och fick alla feelgood -depåer påfyllda! Jag hamnade dessutom med vänner från förr så vi hade massor med gamla minnen att prata om och jag skrattade så tårarna rann, HÄRLIGT!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Som ni ser av bilderna så var även Filippa med då hon snabbt bestämde sig för att komma hem en snabbis över helgen. Hon har så mycket annat inbokat nu helgerna framöver så det är inte säkert hon hinner hem nåt mer innan studenten....
 
 
 
 
Efter många roliga timmar satte våran familj oss i bilen och rullade hemåt. Många av gästerna stannade kvar på hotell över natten så jag hoppas dom fick en god natts sömn ;)
 
 
 
 
Tack till hela familjen F för en supergenerös och trevlig "födelsedagsfest" !!
 
 
 
//PIllan


Så härligt! =)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se