Playa cala capitan

 
 
 
 
God morgon
 
 
I går visade termometern +35 grader så vi packade in oss i hyrbilen hela gänget och körde en bit neråt kusten. Hamnade en bit nedanför Torrevieja på stranden Cala Capitan.
 
 
En fin och bred strand med massor med fiskar att snorkla omkring och kika på. Nikki älskar just detta och är väldigt duktig och snabb med sina simfötter och snorkel. Otroligt hur snabbt de små liven lär sig för hon fick dessa då hon fyllde år för bara någon vecka sedan.
 
 
Massor med folk dock men då stranden är så pass bred var det ändå ok. Jag är ingen riktig havsbadare åtminstonde inte då det är så mycket folk..... Jobbigt att ligga och simma och få en fot i huvudet liksom....
 
Det är dessutom rätt starka undervattenströmmar så att simma en bit ut är inte riktigt att tänka på!
 
Nä jag ligger som en strandat säl på handduken och njuter av solen i stället
 
 
 
 
Gänget !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mini redo att dyka i det salta havet
 
 
 
 
 
 
Vätskebalansen hålls efter med diverse mindre bra alternativ... det slinker ner en och annan cola och kalla cervezas eller till och med en drink!
 
Nästa vecka är det åter gröna smoothies som står högs på önskelistan ;)
 
 
 
 
 
 
Ja som ni ser kost-cirkelns alla hörn är innefattade även i kosten.......
 
 
 
 
 
 
Idag var jag för trött för att hänga med ut på morgon-joggen.... sitter ute vid poolen med en kopp kaffe och försöker kvickna till istället!
 
 
 
Eftermiddagen ska för killarna bjuda på golf medans vi tjejer drar på shopping-galleria med skön AC istället!
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se