Jag och mina soppor....

 
 
 
 
 
 
Iskall morgon...jo termometern stod faktiskt på -21 grader här hos mej i morse. Tur det blir varmare ju längre dagen lider!
Detta stoppade dock inte mej från att susa iväg för ett pass spinning och multiträning vid strax före 08. Så himla skönt och nu känns knoppen redo för eftermiddagsjobb framför datorn!
 
 
 
Ja som flera gånger tidigare bjuder jag er idag på soppa!
Jag har fått dille på flytande föda senaste tiden och det är helt enkelt för att det går att variera i oändlighet plus att det går så himla snabbt och laga o du får med en massa nyttigheter som Nikki äter utan protester!
 
 
Idag blir det broccoli-soppa toppad med ädelost
 
 
 
 
 
 
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
2 palsternackor
2 broccolibuketter
4 dl grädde
2 msk matlagningsvin
1 grönsaksbuljongtärning
5 dl vatten
salt, peppar
ädelost
 
Skala hacka, lök, vitlök och palsternacka
Fräs i smör i några minuter
Tillsätt grädden, vin, buljong, vatten och broccoli
Låt koka i ca 15 minuter
 
Kör med stavmixer till slät konsistens
 
Servera soppan i skålar och toppa med smulad ädelost plus några bitar gott bröd
 
Detta är SÅ GOTT!!
 
 
 
 
 
 
 
Nu mina vänner ska jag hejja fram Sverige i sprint-stafetten och i natt får jag sjunga upp mej för då kör herrarna slalom!!
 
Kom igen nu!
 
 
 
//PIllan


ser gott ut , du tar riktigt fina bilder

ser gott ut , du tar riktigt fina bilder





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se