Ledig Lördag ~ Le Poiane

 
 
 
God kväll i stugorna
 
 
 
Vilken strålande lördag - Guld, Sol, Vin & Mello skulle man kunna sammanfatta det hela!
 
 
 
 
Jag vaknade tidigt men tassade upp och körde lite yoga framför OS-studion som ju drar igång redan i arla morgonstund, Perfekt för en "tupp" som mej!
 
Efter en stund kom även mini upp och vi laddade med gröt framför TV:n, det gäller att vara påfylld med carbs inför ett Skiathlon!
Herrejisses så spännande det blev och jag kunde inte sitta stilla de sista kilometrarna utan hoppade framför loppet och hejjade för full hals! Nikki såg måttligt road på.....
 
 
Guld första dagen liksom....hur bra!
 
 
 
Solen strålade så vi begav oss ut på en härlig prommenad. Så duktig liten tjej som hänger med mamma på detta, tror inte att alla 7-åringar går en frivillig runda med sin mams?!
 
Väl hemma blev det lite mer Nikkis "cup of tea" nämligen slime-tillverkning. Detta får hon adrig nog av....
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag bjöd mina föräldrar på middag i kväll vilket var mysigt. A är bortrest så vi kände att lite sällskap är trevligt!
 
Pappa har jour (brandman) men jag och mamsen fick njuta av lite vin till maten. En Ripasso som pasar perfekt till nöt vilket var precis vad jag bjöd på.
 
Fläskytterfile med svampsås och sötpotatis-pommes
Till efterrätt semmel-kladdkaka!
Så f.rom nu får det nog bli gotte-stopp tror jag... herregud magen står i fyra hörn och mår sisådär alltså....
 
 
 
 
 
 
Vi ägnar ett ögonblick åt vinet igen hörrni!
 
LE POIANE
 
Har en kryddig doft med inslag av körsbär, viol, nejlika och mörk choklad. Smaken är medelfyllig med  frukt och inslag av fat, körsbär, örter, lakrits och mörk choklad.
Vinet genomgår en jäsning som kallas Ripasso, vilket innebär en jäsning tillsammans med pressrester från Amarone. Resultatet blir ett lite kraftigare vin som dragit ut en del av amaronens tyngd och mustiga karaktär under processen. Vinet lagras sedan två år på fat och ytterligare ett år på flaska
 
Jag älskar verkligen Italienare  :)
 
 
 
 
 
Tar in lite körsbärskvistar för en aning om våren!  ( Tar in och tar in.... jag har såklart köpt dem i butik ;)
 
 
 
Nu har jag precis sett klart på Mellon och lyckades för andra veckan i rad pricka in samtliga bidrag i Mello-appen! Ikväll tycker jag dock att det var lätt ....
 
 
 
 
 
Kram på er
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se