Smakat en i år!

 
 
 
 
Tisdag och idag med en speciell innebörd nämligen såklart fettisdag.
Det är nu 47 dagar före påsk och efter dagens kaloriintag  blir det alltså fasta fram till den gula högtiden....eller?
 
 
 
Nä så behöver det såklart inte bli men någon semla blir det inte för min del idag. Jag och mini åt en varsin förra veckan och det är första för min del på flera år faktiskt!
Tyvärr blev det en helt vanlig lite halvtorr som man kan köpa i en kartong på såväl bensinmacken som mataffären.... men hey den funkade, även om den hade en del att önska! 
 
Jag skulle allra helst ha velat äta min mormors hemgjorda men det går ju inte mer.... Tricket med hennes tror jag var den hemgjorda mandelmassan! Det är en sån skillnad
Den du köper i affären är ju bara som en sockermassa medans den egna är crunchy och väldigt mycket mer smakrik utan att vara för söt!
 
 
 
Nä vet ni jag sparar mina kalorier till snacks och salta grejjer.... det där med semlor är inte alls nödvändigt för mej idag. Men Nikki älskar det så hon får en efter middag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni får en trevlig "TemmelTisdag"
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se