Vinklubb med start i snöstorm

 
 
 
 
 
Söndag
 
 
Tror knappt att det är sant då jag kliver upp och tittar på termometern som idag visar -27 grader...?! Alltså kämpa nu Pillan, bit ihop, tugga taggtråd snaaart är det vår, typ!
 
Jisses det har verkligen gjort ett skutt neråt under natten och idag är det alldeles stilla ute, trädet står liksom spiikrakt inne i barken och vågar inte röra sig en millimeter, himlen är ljusblå och solen stiger upp för att förhoppningsvis värma upp lite 
 
 
 
Annat var det igår eftermiddag då delar av Vinklubben samlades nere på isen hemma hos Carina! Det snöade massor - i sidled typ!
Men det stoppade inte oss som ni kan se på mobil-bilden ovan (fick inte fram kameran för fingertopparna kunde ju ramla av...)
 
 
 
Vi serverades varm gulasch-soppa med bröd och sedan körde vi en liten Kubb-turnering med vedträn!
 
 
 
 
 
 
 
Sedan var det skönt att krypa in i värmen framför tänd brasa och tjattra som bara tjejer kan!
 
Det var myskläder och o-fixat som gällde, skönt ibland ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dukningen var däremot vårigt härlig med små buketter av ranumkel och syren!
 
 
 
 
 
Varmrätten var så god!
Den bestod av perfekt tillagad torskrygg med pesto-smör och syrande morötter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efterrätten var bland det godaste på länge, en hallon-mousse med mandel-crunch på toppen, alltås....!
 
 
 
 
Dessutom vann jag förtsa pris!! Jippi det var länge sedan så framöver får tjejerna komma hem till mig!
 
 
 
 
 
 
Idag är det meningen att jag ska stå i serveringen i slalombacken men jag inväntar svar om öppet eller ej med tanke på temperaturen.....
Kvällen tillbringas på jobbet så jag gissar på en del fastfrusna tåg...!
 
 
 
//PIllan


Vad underbart det låter trotts kylan , underbara bilder
Vad Fotar du med för kamera och vilket program använder du för redigering

Svar: Tack
Jag har en Nikon d3100 ganska gammal. Om jag redigerar så gör jag det i Photoscape!
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se